הוארך מעצרה של המטפלת החשודה בהתעללות בפעוטון בירושלים

בית משפט השלום בעיר קבע כי התחזקו החשדות נגד כוכבית היצקלמז, שחשודה בעשרה מקרים של התעללות בפעוטות ובגרימת נזק מוחי לתינוק, והחליט להאריך את מעצרה בארבעה ימים

זמן צפייה: 01:09

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ראשון) בחמישה ימים את מעצרה של כוכבית היצקלמז, המטפלת מירושלים החשודה בעשרה מקרים של התעללות בפעוטות. זאת, לאחר שקבע כי החשדות נגדה התחזקו.

כידוע, לפי החשד, באחד המקרים המטפלת אף הסבה לתינוק פגיעה מוחית ארוכת טווח - לאחר שטלטלה אותו. כזכור, בעקבות ערעור חדשות 13, הותר ביום רביעי לפרסום שמה של היצקלמז, שמפעילה בביתה שבשכונת גילה פעוטון ללא היתר.

לכתבות נוספות בנושא >>

עקב ערעור חדשות 13: הותר לפרסום שם החשודה בהתעללות בגן בי-ם

תלונה נוספת הוגשה נגד המטפלת מי-ם החשודה בהתעללות בפעוטות

מעצרה של המטפלת מי-ם שחשודה בטלטול תינוק הוארך עד יום ראשון
כוכבית היצקלמז בבית המשפט
כוכבית היצקלמז בבית המשפט | צילום: חדשות 13
עמית בר טוב, עורך דינה של היצקלמז, אמר: "מרשתי מכחישה את כל החשדות ללא יוצא מן הכלל. מדובר באירועים ממוחזרים משנת 2013, שנתיים לאחר מכן נסגרו התיקים והשנה שוב נפתחה תלונה. מרשתי לא נעצרה, במקום ללכת לחקור את התיק כמו שצריך המשטרה מנסה להגיע לאמצעים כאלה ואחרים כאשר ברור שאין לה כלום בתוך התיק".

"החשד לטלטול הגיע מבית החולים, שלא היה עד לאירוע ולא יכול היה לקבוע שהיה טלטול. מדובר לדעתי בטענה שלא תחזיק מים בבית המשפט. מרשתי משתפת פעולה באופן מלא, והיא מוכנה לבצע פוליגרף, וכבר עברה פוליגרף בהצלחה באירועים הקודמים".

ביום שלישי כזכור, הוגשה תלונה נוספת נגד היצקלמז על ידי זוג הורים, שהתלונן על כך שפגעה בבנם. הפעוט הועבר לבית החולים לסדרת בדיקות. מוקדם יותר באותו יום, הוארך מעצרה של המטפלת עד היום, כך הוחלט בדיון בעניינה בבית משפט השלום בירושלים. כידוע, היא נעצרה ביום שני ובמהלך חקירה שנפתחה נגדה אספה המשטרה ראיות חדשות, במקביל לתלונות נוספות שהתקבלו.

עו"ד אלעד שאול, שמייצג את ההורים של הפעוטות שהגישו תלונה נגד המטפלת, מסר: "בשם הורי הפעוטות, כולי תקווה שמעצר החשודה, הגם באיחור ניכר, מעיד על מגמת הפנמה מצד הרשויות שתופעת ההתעללות בפעוטות הפכה למכת מדינה. אנו קוראים למחוקק להחמיר לאלתר בעונשם של המתעללים בחסרי ישע - פעוטות, בעלי חיים, קשישים ובעלי מוגבלויות. ניצול העובדה שחסרי הישע אינם יכולים לזעוק לעזרה, מחייבת ענישה יוצאת דופן בחומרתה - למען יראו וייראו".