למרות שצולם יורה לכל עבר - יואשם רק בהריגה • תיעוד

אריה אלול, תושב קריית מלאכי שהואשם לפני כשנה ברצח יעקב מרה, יואשם בהריגה בלבד וירצה 15 שנים במאסר. זאת במסגרת הסכם טיעון חדש. ההתפתחות המשפטית מגיעה חרף התיעוד המפליל מליל האירוע

זמן צפייה: 00:39

אריה אלול, תושב קריית מלאכי בן 28, הואשם לפני כשנה ברצח של יעקב מרה על רקע סכסוך כספי, אך במסגרת הסדר טיעון חדש כתב האישום יתוקן – והוא יואשם בהריגה בלבד. זאת למרות שלפני שנה פורסם תיעוד המציג את אלול יורה לכל עבר בלב העיר. לפי כתב האישום שהציגה פרקליטות מחוז דרום, יואשם אלול בחבלה בנסיבות מחמירות.

בבסיס כתב האישום החדש, ניצבת הטענה כי הירי לעבר הקורבן בוצע במצב של אדישות ועל רקע התגרות של המנוח בנאשם. משפחת הקורבן התנגדה להסדר, אבל עורכי הדין משה יוחאי ועינב איטח הצליחו לשכנע את הפרקליטות שאין בידיהם ראיות לרצח. "ההסדר הושג לאחר משא ומתן ארוך ולאור קשיים ראייתיים ומחדלי חקירה שבוצעו בניהול התיק". לדבריהם, "מדובר במחדלים שפגמו קשות ביכולת של התביעה להוכיח את כתב האישום", מסרו עורכי הדין.

כתבות נוספות בחדשות 13:

מחקר חדש קובע: מיצים טבעיים מסוכנים לא פחות ממשקאות מוגזים

כדאי שתקראו את זה לפני שתורידו את הפרק האחרון של משחקי הכס

פרק הסיום של משחקי הכס - בדיוק מה שהיינו צריכים • ביקורת

תיעוד מהמקום בו נורה למוות יעקב מרה
תיעוד מהמקום בו נורה למוות יעקב מרה | צילום: חדשות 13

לפי ההסדר, אלול ירצה 15 שנות מאסר בלבד ויפצה את משפחת המנוח ב-15 אלף שקלים ו-20 אלף שקלים נוספים לאחד הקורבנות שפצע.

כזכור, בין הנאשם, אלול, לבין מרה הנרצח - הייתה היכרות מוקדמת. באמצע חודש אפריל 2018, בשעות הלילה, הלכו מרה, אחיו הקטין ושלושה חברים נוספים לכיוון ביתם בקרית מלאכי. בשעה שהחבורה הייתה בפארק, הגיע אלול למקום עם רכבו ונעצר בסמוך אליהם. הוא יצא מהרכב כשבידו סכין והחל לאיים על החמישה. לאחר שהתפתחה קטטה ביניהם, הצדדים ברחו.

עו''ד יוחאי משה
עו''ד יוחאי משה | צילום: חדשות 13

מאוחר יותר באותו לילה, הגיע הנאשם עם רכבו אל השלושה שהלכו ברחוב ובידו אקדח. החשוד ירה אל מרה שתי יריות - שאחת מהן פגעה בו והפילה אותו לרצפה. נוסף על כך, ירה אלול מספר פעמים בחברו של הקורבן שברח מהמקום ופגע ברגלו. לאחר מכן הנאשם נמלט.

מרה אושפז תחילה בבית החולים כשהוא מחוסר הכרה ומונשם, וביום למחרת נקבע מותו עקב דלקת ריאות חריפה שהתפתחה ממעבר הקליע. זה היה הרגע שבו החלה חקירת המשטרה לעסוק בנסיבות רצח.

הסדר טיעון בתיק רצח: אריה אלול, שהואשם לפני שנה ברצח יעקב מרה על רקע סכסוך כספי - יואשם בהריגה וירצה עונש מאסר של 15 שנים בלבד. זאת, לאחר שתועד יורה לכל עבר בלב קריית מלאכי