מות בן ה-9 בבת ים: המשטרה גבתה עדויות מבעלי תפקידים בעירייה

עובדים בעייריה ממחלקת הנדסה, חופים ושיפור פני העיר זומנו ביום שישי האחרון למסור עדות על מותו של טימופי אשורטיה, שנפל בשבוע שעבר מצוק בחוף "סי פאלאס". המשטרה תגבה היום עדויות נוספות

טימופי אשורטיה

בעלי תפקידים בעיריית בת ים מסרו ביום שישי האחרון עדויות ברקע מותו של טימופי אשורטיה בן ה-9, שנפל אל מותו מצוק בחוף בעיר. ממספר עובדים ממחלקות שונות, ביניהן הנדסה, חופים ושיפור פני העיר זומנו למשטרה, והיום (ראשון) ייגבו עדויות מעובדים נוספים. כעת, נמסר מהמשטרה, ממתינים לחוות דעת של מומחים.

ביום חמישי פורסם כי המשטרה בודקת חשד לרשלנות מצד העירייה בתקרית מותו של טימופי. בעת המקרה לא הייתה גדר בחלקו העליון של הגבעה – ושעות בודדות אחריו היא כבר הוצבה על הצוק שגובהו כשמונה מטרים. מתחת למצוק הגבוה, קיימים סלעים שזהו אינם מקומם הטבעי ומהווים מפגע נוסף.

לכתבות נוספות בנושא >> 

המחדל בבת ים: נבדק חשד לרשלנות מצד העירייה במותו של בן התשע

טימופי אשורטיה בן ה-9 נהרג מנפילה מצוק בבת ים

"ילד של אהבה": בן ה-9 שנפל אל מותו מצוק בבת ים הובא למנוחות

הצוק ממנו התדרדר הילד בן ה-10 בחוף בבת ים
הצוק ממנו התדרדר הילד בן ה-10 בחוף בבת ים | צילום: דוברות המשטרה

טימופי הותיר אחריו הורים, אח בן 13 ואח קטן בן שנתיים בלבד. אל הכאב הגדול של המשפחה מצטרפת גם התחושה המתסכלת שאת האסון הזה היה אפשר למנוע. התושבים, העירייה ומשרד הפנים מכירים את הצוק המסוכן בבת ים ממנו נפל, והיום נחשף כי כבר בשנת 2018 הועברו ארבעה מיליון וחצי שקלים ממשרד הפנים לעיריית בת ים לטובת טיפול במפגעים מהסוג הזה.

סגן ראש העיר אלי יריב טען: "לפני כשלושה חודשים נכנסנו לתפקידים שלנו בעירייה, והדבר הראשון שעשינו היה לבקש ממשרד הפנים לשקם את כל קו הים מבחינת הצוק. הצוק פה לא מסודר והוא מאוד מסוכן, ויש עוד מפגעים. כל הצוק בבת ים לפני קריסה, זו חוות דעת של מומחים. הכביש יכול לקרוס – זו בעיה שידועה למדינת ישראל. זה המקרה היחידי שהיה מאז שאני זוכר את בת ים. הילד לא היה צריך להיות שם".

למרות מצב הצוק הידוע לרשויות, האזור שממנו נפל טימופי לא היה מגודר ולא היה שום סימן אזהרה שיכול להרחיק מהמקום ילד בן תשע. העירייה הנוכחית מאשימה את הקודמת, דיונים בנושא הצוק המסוכן כבר נערכו, ועדיין דבר לא השתנה.

לוויתו של טימופי אשורטיה
לוויתו של טימופי אשורטיה | צילום: חדשות 13

ביום שישי נערכה הלוויתו של טימופי, שהובא למנוחות בבית הקברות הנוצרי ביפו. אביו של הילד, שהיה עמו בעת הנפילה, ספד לו: "תודה לאלוהים שקיבלתי אותך, תודה לאלוהים שהיה לנו אותך. תודה על הילד הזה".

ענבל בן נחום, מורתו של הילד סיפרה מעל קברו: "טימופי ילד של אהבה, ילד מלא שמחת חיים, אני לא מעכלת את מה שקרה. כולם מכירים אותך ונכנסת עמוק ללב. לא ידעתי שאפשר לאהוב ככה ילד, במהלך השנה ראיתי איזו נשמה ענקית יש לך", המורה הוסיפה: "אפילו צחקתי עם חברותיי שמרוב אהבה אליך אקרא לילד שלי טימופי. צפיתי לך עתיד מדהים, תודה על השנה הזאת איתך".

במשפחה, מחפשים את התשובות למה שהוביל למותו. אוקסנה אשורטיה, אמו של טימופיי סיפרה שהיה ילד מתוק, חכם, מצחיק וטוב: "זה מאוד מאוד כואב. זה לא יעבור ביום ולא ביומיים, זה לכל החיים שלי. הוא נפטר אתמול בלילה. כשאמרו לי את זה אני לא ידעתי מה לעשות, להרביץ לעצמי או להרביץ לקירות. זה מאוד קשה כי הוא היה כוכב".