האישה ששיספה את גרונות שני ילדיה זכתה לקיצור בעונשה

במקום שני מאסרי עולם, קרינה בריל, שרצחה את ילדיה ב-2013, תיכלא ל-20 שנה בלבד. זאת, בעקבות תיקון לחוק העונשין על רצח והמתה, לפיו ביהמ"ש יכול להתחשב בנאשם עם נסיבות מקלות

זמן צפייה: 02:13

קרינה בריל, מי ששיספה את גרונותיהם של שני ילדיה וניסתה להתאבד, זכתה לקיצור עונשה. לחדשות 13 נודע כי בצעד תקדימי, בית המשפט העליון קבע כי למרות שכבר נגזרו עליה שני מאסרי עולם, היא תיכלא לעשרים שנה בלבד.

כזכור, בספטמבר 2013, לאחר תקופה ארוכה של טיפול פסיכיאטרי בגלל קושי לגדל את ילדיה – איגור בן השבע ומירה בת החמש, בריל נכנסה בשעות הלילה לחדר שלהם, שיספה את גרונם ומיד לאחר מכן שיספה את גרונה שלה. בריל, שהייתה בהיריון, נפצעה אנוש, אך הרופאים בבית החולים הדסה עין כרם הצליחו להציל אותה ואת עוברה. לאחר שנקבע כי היא כשירה לעמוד לדין, היא הואשמה ברצח כפול.

קרינה בריל, רצחה את שני ילדיה
קרינה בריל, רצחה את שני ילדיה | צילום: חדשות 13

התפנית המשפטית התאפשרה בזכות תיקון לחוק העונשין על רצח והמתה, שעבר בכנסת בשנה שעברה וצפוי להיכנס בפועל בינואר 2020. עד כה, בית המשפט לא היה רשאי להתחשב בנאשם בעבירות של רצח, גם אם היו לו נסיבות מקלות – כמו למשל רוצח שעבר התעללות. בריל נכנסה לקטגוריה של המתה בנסיבות מקלות עקב מצבה הנפשי, ובכך תהיה המורשעת הראשונה שתזכה להקלה בעונש.

עו"ד אריאל הרמן, פרקליטה של בריל דרך הסניגוריה הציבורית, הסביר: "החקיקה תוקנה ויצרה רמות שונות של חומרה בעבירות המתה, וקוראים להם 'המתה באחריות מופחתת', והעונש המקסימלי שהמחוקק קבע הוא 20 שנה".

איגור בן ה7 ומירה בת ה5, שני ילדיה של קרינה בריל שנרצחו על ידה
איגור בן ה7 ומירה בת ה5, שני ילדיה של קרינה בריל שנרצחו על ידה | צילום: חדשות 13

לטענתו של הרמן, "בית המשפט טעה. היא פעלה באי שפיות הדעת על פי כל הפרמטרים וזקוקה לטיפול ולאשפוז, מצאה עצמה נידונה לשני מאסרי עולם בנווה תרצה, מקום שאין בו טיפול ראוי לאישה חולה". אם בריל תזכה לקיצוב עונשה בוועדת שליש בעוד כשבע שנים, היא תוכל לצאת לחופשי ולתבוע את גידול בנה, שנלקח מנה אחרי הלידה וגדל אצל בן זוגה.