הקלטות נתניהו: קרא הגיע ללהב 433 להגיש תלונה על האזנת סתר

שר התקשורת לשעבר התייחס לפרסום חדשות 13 בפתח משרדי היחידה, ואמר כי "הכתבה ששודרה הייתה מגמתית במטרה לפגוע בי ובנתניהו. אשמור מכל משמרת על שלטון הליכוד"

זמן צפייה: 07:13

הקלטות נתניהו: שר התקשורת לשעבר איוב קרא הגיש היום (שלישי) תלונה בלהב 433 בגין האזנות סתר. זאת בעקבות פרסום הקלטות שיחותיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהן בין היתר קורא נתניהו לסגירת מועצת הכבלים והלוויין וגוער בשר על אזכור שלו ושל שרת המשפטים איילת שקד, בכתבה בעיתון.

"הכתבה ששודרה אתמול הייתה מגמתית במטרה לפגוע בי ובנתניהו. לא אתן שיפגעו בנאמנות שלי, באמינות שלי, בדרך שלי, באידאולוגיה שהלכתי בה שנים רבות", אמר קרא לפני הגשת התלונה. "ניתן לעלות על מי שהביא להקלטות, ואני בטוח שהיחידה המיוחדת הזו תביא לבדיקת האמת ולצדק. אשמור מכל משמרת על שלטון הליכוד".

מוקדם יותר היום נודע לחדשות 13 כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יבחן את התערבות נתניהו במועצת הכבלים והלוויין. זאת לאחר שאתמול פנו אליו המפלגות העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי בבקשה שיפתח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה. מפלגת כחול לבן הודיעה כי חבר הכנסת אסף זמיר מתכוון אף הוא להגיש בקשה דומה ליועץ המשפטי. גורם בכיר במערכת אכיפת החוק אמר היום כי מנדבליט יהיה חייב לבדוק את ההקלטות. "כרגע לא ניתן להגיד אם יש פה סוגייה פלילית, אך הנושא ייבדק", ציין.

עוד בחדשות 13:

"איוב, השתגעת?": הקלטות נתניהו – כך התערב רה"מ בשוק התקשורת

בעקבות חשיפת הקלטות נתניהו: פניות ליועמ"ש לפתוח בחקירה

נתניהו על אמירותיו בהקלטות שנחשפו בחדשות 13: "אני גאה בזה"

איוב קרא, שר התקשורת לשעבר
איוב קרא, שר התקשורת לשעבר | צילום: חדשות 13

בתוך כך, פרסם משרד המשפטים התייחסות לפרסום ההקלטות, ומסר כי על פי הסדרי ניגוד האינטרסים שנערכו בשנת 2015 ו-2016, נתניהו היה מנוע מלעסוק בענייניו של משרד עורכי הדין שמרון-מולכו ושל חברות שבבעלות שאול אלוביץ'. לפי ההודעה, בשנת 2017 התפטר נתניהו מתפקיד שר התקשורת, אך הובהר לו כי אמנם מתוקף תפקידו כרה"מ הוא רשאי לעסוק בענייני משרד התקשורת, אם כי כפוף לאיסור על פעולה בניגודי עניינים שגובשו. עוד הובהר לו כי עליו להימנע מלטפל בנושאים המשפיעים על מי שמקיימים עמו קשרי חברות אישית, וכי עליו להתייעץ עם היועץ המשפטי לממשלה במקרים שבהם הטיפול בתחום התקשורת נוגע לנושאים אלו.

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה להודעת משרד המשפטים: "ההודעה מוכיחה שראש הממשלה נתניהו צדק בתגובתו והיה רשאי לפעול בעניין ערוץ 20 שאינו קשור לאף אחד בהסדרי ניגוד העניינים שנערכו לו. לכן הניסיון להשתמש בתגובת משרד המשפטים נגד ראש הממשלה הינו המשך של מסע הרדיפה השקוף והנלעג נגד ראש הממשלה נתניהו. כל מי שראה את הפרסומים מבין מייד שראש הממשלה נתניהו לא פעל למען אף חבר אלא אך ורק למען גיוון הדעות בתקשורת ולמניעת השתקת ערוץ 20 - כבשת הרש של הימין בטלוויזיה".

שר התקשורת לשעבר איוב קרא וראש הממשלה בינמין נתניהו
שר התקשורת לשעבר איוב קרא וראש הממשלה בינמין נתניהו | צילום: חדשות 13

נתניהו פעל לטובת חדשות ערוץ 20 ומבקש לבטל את מועצת הכבלים והלוויין

כחלק מההקלטות שפורסמו אתמול במהדורה המרכזית, נשמע נתניהו קורא לביטול מועצת הכבלים והלוויין, במסגרת שיחה בנושא שידור מהדורת חדשות בערוץ 20.

נתניהו: "אתה יכול לפזר את המועצה דרך אגב?"

קרא: "יש לי סעיף 6, תסתכל שם, של מועצת הכבלים והלוויין".

נתניהו: "למה לפזר? בוא נבטל אותה"

קרא: "לבטל אותה. נבטל אותה. זו הכוונה, או לבטל או לפזר, זו הבדיקה שצריכה להיעשות עכשיו. אני חושב שצריך אולי לתקן את החוק"