לקראת המחאה בבלפור: 13 נעצרו בחשד שניסו לגנוב מחסומי משטרה

החשודים הגיעו עם שתי משאיות וניסו להעמיס על גביהן את המחסומים שהוצבו באזור כדי לאבטח את ההפגנה הצפוייה הערב. 9 מהעצורים יובאו לדיון בביהמ"ש השלום בירושלים

זמן צפייה: 04:05

משטרת ישראל פרסמה הבוקר (שבת) כי 13 חשודים נעצרו במהלך הלילה בכיכר פריז בחשד שניסו לגנוב מחסומי משטרה שהוצבו במקום על מנת לאבטח את המחאה הצפוייה הערב מול מעון ראש הממשלה.

החשודים הגיעו עם שתי משאיות שהיו אמורות לשמש אותם בביצוע העבירה. ה-13 הועברו לחקירה, הערב תשעה מהם יובאו לדיון בבית משפט השלום בירושלים.

המחאה מול מעון רה''מ בבלפור
המחאה מול מעון רה''מ בבלפור | צילום: דוברות המשטרה

כזכור, בשבוע שעבר הייתה זו השבת העשירית ברציפות שבה התקיימו ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בכמה מוקדים. במוקד המרכזי, מעון ראש הממשלה שבירושלים, נרשם מספר שיא של מפגינים כאשר כ-20 אלף בני אדם הגיעו למקום. נערכה צעדה מגשר המיתרים לכיוון כיכר פריז והסתיימה ללא אלימות. 16 מפגינים נעצרו או עוכבו בירושלים בגין הפרת סדר, אחד מהם נעצר בחשד שזרק בקבוק לעבר השוטרים במקום.

בשבוע לפני כן היו בצעידה זו כאלף אנשים והתפתחו עימותים אלימים בין שוטרים למפגינים, ובמשטרה חששו שיתפתחו עימותים גם הערב ולכן נערכה בכוחות מתוגברים. במשטרה פרסמו הודעה לפיה יש איסור להכניס כלי רעש - ובהמשך טענו שמדובר בטעות.

סנ"צ ניסו גואטה נכח במקום חרף הסערה הגדולה שעורר כאשר תועד נוהג באלימות כלפי מפגינים - אך נמצא בחפ"ק, הרחק מהמפגינים.