אם לחמישה נורתה למוות ברמלה - ככל הנראה בשוגג

אינתיסאר עיסא עיסאווי בת ה-53 נפגעה מירי בשדרות ירושלים שבעיר. צוות מד"א פינה אותה לבית החולים, שם נקבע מותה. שני פצועי ירי נוספים הגיעו עצמאית לביה"ח - נבדק אם יש קשר בין המקרים

זמן צפייה: 00:18

חשד לרצח: אינתיסאר עיסא עיסאווי, אם לחמישה בת 53, נורתה אמש (שבת) למוות בשדרות ירושלים שברמלה, סמוך לכלא איילון. האישה הובאה ברכב פרטי לכביש 44 סמוך לצומת ניר צבי לחבירה עם ניידת מגן דוד אדום. היא פונתה לבית החולים אסף הרופא, שם נקבע מותה. מחקירה ראשונית עולה כי עיסאווי נורתה ככל הנראה בשוגג, מירי שכוון לעבר אדם אחר, במהלך קטטה שפרצה במקום.

שני בני אדם נוספים שנפגעו מירי הגיעו לבית החולים באופן עצמאי, אחד מהם במצב בינוני, והמשטרה בודקת אם יש קשר בין המקרים.

בתוך כך, צעיר בן 25 נפצע קשה אמש לאחר שנדקר בצווארו ברחוב דרך יבנה שברחובות. הוא פונה לבית החולים כשהוא בהכרה. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע.

כתבות נוספות בחדשות 13:

"זכות יסוד והחלטה אישית": תביעה נגד החוק האוסר הפלות באלבמה

ליברמן עוקץ את נתניהו: "ימין זה לא פולחן אישיות, אלא ערכים"

בן ברק: "נילחם למען החזרת האחדות שנהרסה על ידי נתניהו"

אינתיסאר עיסא עיסאווי, שנורתה למוות ברמלה
אינתיסאר עיסא עיסאווי, שנורתה למוות ברמלה | צילום: החדשות 13

מוקדם יותר אתמול, דניאל חלבי, בן 19 מדאלית אל-כרמל, מת מפצעיו בבית החולים כרמל שבחיפה לאחר שנדקר במהלך קטטה. הדוקר, בן 18 מכפר בגליל, עוכב לחקירה. הודעה נמסרה למשפחת הקורבן. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע, ותבקש מבית המשפט להאריך את מעצרו של החשוד בדקירה.

פראמדיק מד"א חנן זוהר וחובש בכיר במד"א רונן שלום סיפר אז: "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 18 שוכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה עם פציעה מדממת בפלג גופו העליון. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישה וניתוח מיוחד להקלה על הנשימה ופינינו אותו לבי"ח במצב קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה".

דניאל חלבי, נדקר בקטטה בדאלית אל-כרמל
דניאל חלבי, נדקר בקטטה בדאלית אל-כרמל | צילום: החדשות 13

כמו כן, במהלך הלילה נורו שני תושבי עכו באירוע שפרטיו טרם התבררו. אחד הפצועים, בן 53, הגיע באופן עצמאי למרכז הרפואי לגליל, במצב בינוני, עם פגיעות ירי בפלג גופו העליון. הפצוע השני, בן 27, הובא למרכז הרפואי על ידי מד"א, כשהוא במצב קל עד בינוני, עם פגיעות ירי בפלג גופו העליון והתחתון. השניים עברו טיפול בחדר ההלם.

ביום רביעי האחרון האריך בית המשפט המחוזי בירושלים בשמונה ימים את מעצרו של מוטי מגזימוף, החשוד שרצח את אחיו דוד מס יום קודם לכן. נציג המשטרה בדיון סיפר כי החשוד החליף סכינים בעת ביצוע המעשה, נעל את עצמו בבית - והמשיך לדקור את המנוח מספר רב של דקירות. לפי חשד המשטרה, הקורבן נדקר 24 פעמים בשתי סכינים שונות - אחת מהן סכין קצבים. אחיהם הנוספים של החשוד והקורבן ייחקרו גם הם.

במהלך הדיון, מגזימוף הודה שהשתמש בשתי סכינים שונות וטען כי הוא זה שהותקף, ושדקר את אחיו על מנת לנטרל אותו - אך הטענה נשללה על ידי אח נוסף של השניים. מגזימוף לא הצליח להסביר מדוע דקר את מס עשרות פעמים, מדוע לא יצר קשר עם המשטרה אם אכן הותקף וגם לא התבררה הסיבה בגינה נעל את עצמו בדירה בזמן ששאר אחיו נמצאו מחוץ לדלת.

דוד מס, שעל פי החשד נרצח על ידי אחיו
דוד מס, שעל פי החשד נרצח על ידי אחיו | צילום: החדשות 13

לפי המשטרה, מדובר בסכסוך על סכום של שלושה מיליון וחצי שקלים, אותם דרש מגזימוף ממס. האחים האחרים, יחד עם המנוח, הגיעו לדירת אימם שבה מתגורר גם מגזימוף, במטרה לפנות אותה. במקום התפתח ויכוח בין החשוד לקורבן, בזמן שהאחים הנוספים ניסו להרגיע את הרוחות. בהמשך, שמעו האחים צעקות, ראו את מס מוטל על הרצפה כשהוא מלא בדם וניסו להשתלט על החשוד.

לפני הדיון בהארכת מעצרו אמר מגזימוף כי "אני פשוט לא יודע מה קרה. יש בי צער, אני אוהב אותו ואת כל האחים שלי. כואב לי על מה שקרה". זאת, לאחר שאמש נמצא אחיו ללא רוח חיים בדירה ברחוב בר יוחאי בירושלים כשהוא עם פצעי דקירה רבים.