רה"מ העביר בקשה רשמית לפוטין - להעניק חנינה לנעמה יששכר

נתניהו ביקש בשמו ובשם נשיא המדינה לחון ולשחרר את הישראלית שנשפטה למאסר בכלא הרוסי בגין הברחת סמים. משפחתה: "מקווים שמערכת היחסים הטובה של רה"מ עם פוטין תסייע להוציאה מהכלא"

זמן צפייה: 00:10

ישראלית בכלא הרוסי: ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר הערב (שלישי) בקשה רשמית, בשמו ובשם נשיא המדינה ראובן ריבלין, לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ובה הם מבקשים הענקת חנינה לנעמה יששכר ואת החזרתה לישראל. הבקשה הועברה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

משפחתה של נעמה יששכר בתגובה לבקשה שהעביר נתניהו לפוטין: "אנו מודים לראש ממשלת ישראל על הנחישות כמדינאי והחמלה כאדם וכאב לילדים. אנו מקווים שמערכת היחסים הטובה של ראש הממשלה עם הנשיא פוטין תסייע להוציא את נעמה מהכלא הרוסי בימים הקרובים לאחר שהוגש נגדה כתב אישום על עבירה שכלל לא ביצעה".

בתוך כך, בעקבות הראיון עם חדשות 13 של אלכסיי בורקוב, ההאקר הרוסי העצור בישראל, מפקד כלא הדרים זימן אותו לשיחה, אסר עליו לדבר עם אמצעי התקשורת והגדיר לו מספרי טלפון ספציפיים להתקשרות עמם, בהם בני משפחה, עו"ד וקרובים בלבד.

לכתבות נוספות בנושא >> 

פרשת נעמה יששכר: ההאקר הרוסי הועבר לאגף בהשגחה להבטחת שלומו

"החיים התהפכו": מסע עם אמה של נעמה יששכר – בדרך לכלא הרוסי

הקרמלין: "פוטין יעודכן בבקשת נתניהו לחנינת נעמה יששכר"

אלכסיי בורקוב, נעמה יששכר
אלכסיי בורקוב, נעמה יששכר | צילום: החדשות 13

מוקדם יותר היום, יפה יששכר, אמה של נעמה, סיפרה בריאיון ל"העולם הבוקר" אודות הביקור אצל בתה בכלא במוסקבה שבו היא מוחזקת: "סיפרתי לנעמה על מה שעושים ראש הממשלה, שר המשפטים אמיר אוחנה והשר לענייני ירושלים זאב אלקין שמסייע לנו בשלוש השבועות האחרונים. אמרתי לה שפועלים למענה".

"כשהגעתי, רציתי מייד להתחיל להסביר ולספר על כל הדברים הנהדרים שעושים בארץ למענה - ולא יכולתי. היא הייתה מלאה כעס ותסכול. נתתי לה לבכות, לפרוק את הכול. רק אחרי רבע שעה בערך של בכי הראתי לה עיתון שהגיע אליי מהארץ, והסוהרת לקחה לי את זה ואמרה שמותר להראות רק תוכן ברוסית", אמרה. "לאט לאט, התחלתי להסביר לה את כל מה שקורה. היא שאלה אותי: 'מי זה ההאקר הזה, מה הוא קשור אליי?'", הוסיפה יפה.

לאחר מכן, סיפרה כי בתה אמרה בתסכול: "'זה נהדר שכולם מדברים ומשמיעים קולם בתקשורת - אבל אני עדיין פה'". יפה הסבירה כי נעמה מתמקדת בערעור, אך היא עצמה "רואה את זה אחרת. זה יכול להמשיך ולהיסחב. התקווה שלי היא למדינה".

נעמה ויפה יששכר
נעמה ויפה יששכר | צילום: חדשות 13

יפה אמרה כי יצאה מעודדת מהביקור, שארך כשעה וחצי. "לא דיברתי איתה לפני כן שלושה שבועות. לא יכולנו לגעת אחת בשנייה במהלך הפגישה, הייתה בינינו זכוכית". כמו כן, אמרה האם: "עזבתי אותה בתחושה טובה יותר משקיבלתי אותה, נעמה מתרגלת יוגה ולומדת המון, עושה מדיטציות. היא אמרה לי שהיא לא יכולה לעשות מדיטציה בישיבה זקופה, משום שזאת מיטת קומותיים והיא בחורה קצת גבוהה. אז היא עושה את זה על המיטה, בשכיבה".

עוד ציינה כי נעמה שמעה בטלוויזיה על המכתב ששלח נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. "אמרתי לה שהוא ביקש חנינה, והיא אמרה לי - 'אני פושעת באמת? צריך לחון אותי?'", אמרה האם.

נעמה יששכר
נעמה יששכר | צילום: חדשות 13

בתום הפגישה אמרה לנעמה: "סיפרתי לה על כל התגובות, והתמיכה שאנחנו מקבלות מהקהל. אמרתי לה  - 'אני לא יודעת איך תטיילי בתל אביב עכשיו, לא נראה לי שיהיה לך קל'".

כזכור, נעמה נעצרה ברוסיה לאחר שתשעה גרם של ג'ראס נתפסו ברשותה במהלך חניית ביניים בנמל התעופה במוסקבה, כשהייתה בדרך חזרה ארצה מטיול בהודו. בית המשפט בחימקי שבמוסקבה גזר עליה ביום שישי האחרון שבע וחצי שנות מאסר בפועל.