פבלו אסקובר הישראלי: כך נתפס אחד מסוחרי הסמים הגדולים בארץ

דני טריגר, יליד כפר סבא, עבר לפני שש שנים לבוליביה והקים על פי החשד אימפריה להברחת קוקאין. לאחר מבצע מורכב וחוצה גבולות, שכלל מזוודת קוקאין בשווי עשרה מיליון שקלים, הוא נעצר

זמן צפייה: 04:25

במשך שנים ניסו במשטרת ישראל לתפוס את מי שכונה פבלו אסקובר הישראלי, אחד מסוחרי הסמים הגדולים שהיו בארץ. לאחר שדני טריגר, יליד כפר סבא, עבר לפני שש שנים לבוליביה והקים על פי החשד אימפריה להברחת קוקאין, הוצא נגדו צו מעצר בין לאומי, אך שוב ושוב הוא הצליח להתחמק.

לפני חודשים אחדים, לאחר מבצע מורכב וחוצה יבשות, הוא נתפס במקום מגוריו בבוליביה. מי שהביא לתפיסתו היה עבריין ישראלי לשעבר שהפך לסוכן סמוי. הסוכן הצליח לחדור לתוך הרשת בראשה עמד טריגר ותכננה להבריח ארבעה קילוגרמים וחצי של קוקאין ולגרוף לכיסה רווח של יותר מעשרה מיליון שקלים. הסוכן התחזה לבלדר פעיל בהברחת הענק ונשלח לברזיל לביצוע "העסקה".

דני טריגר, במעצר בארץ
דני טריגר, במעצר בארץ | צילום: החדשות 13

במקביל, המתינו לסוכן המשטרתי המפעילים מימ"ר לכיש ושוטרים פדרלים ברזילאים. עם מציאת הסם הוקפצו שוטרים מקומיים שעקבו אחר טריגר בבוליביה ועצרו אותו. טריגר נעצר והועבר לברזיל, שלה יש הסכם הסגרה עם ישראל. אלא שרגע לפני טיסתו לארץ הוא ככל הנראה הצליח לשחד את השוטרים המקומיים שליוו אותו ונמלט. זמן קצר לאחר מכן הוא נתפס שוב ועשרים וארבע שעות לאחר מכן נחת בישראל.