תעלומה בתאילנד: מה קרה לישראלי שנהרג לאחר שנפל ממונית?

תום הדר בן ה-22 היה בדרכו למלון עם חבורת ישראלים שהכיר במסיבה בתאילנד. הוא קפץ מן הרכב, נחבל בראשו, ונמצא לאחר שעה ע"י תייר שהבהיל אותו לביה"ח - שם נקבע מותו. "הכול בגלל 20 שקלים"

זמן צפייה: 11:35

תום הדר, צעיר ישראלי בן 22, הגיע לקופנגן שבתאילנד כדי לנפוש ולבלות במסיבות ממש כמו רבים בני גילו. בלילה האחרון לשהותו באי האסייתי, הדר יצא לבלות במסיבת "חצי ירח", שבסופה חלק נסיעה במונית עם כמה ישראלים נוספים שהכיר במהלכה. זו הייתה המסיבה האחרונה בחייו: לאחר כמה דקות מתחילת הנסיעה הדר קפץ מן המונית, נפצע בראשו ולאחר כמה שעות - מת מפצעיו.

דניס ברודסטיך, תייר מאוקראינה, רכב על אופנועו כשעה לאחר מכן, ומצא את הדר מדמם מראשו וגורר את עצמו בכוחותיו האחרונים לשפת הכביש. ברודסטיך הסתייע בנהג מקומי ויחד הובילו השניים את תום לבית החולים. שם, הצוות הרפואי קבע כי אין מנוס מלקבוע שתום מת מוות מוחי. "ברגע מסוים הרגשתי גיבור", סיפר ברודסטיך והוסיף "חשבתי שהצלתי חיים. אך הצטערתי לשמוע שבכל זאת הסוף היה אחר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בהלת השפעת: מה מסתתר בגלולה שמבטיחה לחסל את המחלה?

סל התרופות 2020: מניעת התפרצות חצבת ותרופה לניוון שרירים

בניגוד לדיווחים: נפגעים אמריקנים מהתקיפות האיראניות בעיראק

תום הדר, הישראלי שנהרג בתאילנד
תום הדר, הישראלי שנהרג בתאילנד | צילום: באדיבות המשפחה

תעלומת מותו של הדר בתאילנד לא מניחה לאביו, אורי הדר. בבוקר יום שישי, כך סיפר האב, קיבל שיחת טלפון: "שלום, מדברים מחדר המצב במשרד החוץ. לצערנו, הבן שלכם נמצא בטיפול נמרץ בבי"ח בתאילנד". באותו הרגע הוריו של הדר טסו לתאילנד ולו רק כדי לגלות שאף אחד במדינה לא יודע לומר להם מה הייתה השתלשלות האירועים שהובילו למותו של בנם. על אף הטרגדיה הקשה, סיפר האב כי "החלטנו לתרום את איבריו של תום מתוך אמונה שזה מה שהוא היה רוצה. זו פעם ראשונה שאיבריו של אזרח זר נתרמים לאזרח תאילנדי".

אורי הדר, אביו של תום הדר שנהרג בתאילנד
אורי הדר, אביו של תום הדר שנהרג בתאילנד | צילום: חדשות 13

המסרון המפתיע 

אביו של תום סיפר כי "לא ידענו כלום, עד שקיבלנו הודעת ווטסאפ. מישהו סימס לי 'מה שלום תום?', ואמר לי שהוא היה איתו במסיבה". המסרון הבהיר את התמונה. תום פגש במסיבה ישראלים שלא הכיר קודם - והם אלו שעלו איתו למונית.

לפי גרסת שאר הנוסעים, תום רצה להצטרף למונית בה נסעו למלון מרוחק, ואמר כי "יקפוץ ממנה באמצע הדרך". ע', אחד הנוסעים אמר כי "תום לא שילם כסף לנהג המונית, וקפץ עליה מבלי שהנהג שם לב לכך". ל', נוסעת נוספת במונית, אמרה כי "ניסינו להניא אותו מלקפוץ ככה באמצע הדרך, הנהגים שם נוסעים מאוד מהר, בצורה מטורפת, אך כשהנהג האט - תום החליט לקפוץ. הוא קפץ בצורה שהסתבכה, וראינו שהוא נפל בצורה לא טובה. אי אפשר היה לדבר עם הנהג כדי שיעצור".

תום הדר, הישראלי שנהרג בתאילנד, עוזב את המסיבה ועולה למונית
תום הדר, הישראלי שנהרג בתאילנד, עוזב את המסיבה ועולה למונית | צילום: חדשות 13

אביו של תום וכן חבריו נותרו מאז עם סימני שאלה כואבים. "איך לעזאזל לא עצרתם את המונית, בכל דרך אפשרית", תמה חברו לירון הראל. "אתה רואה ישראלי נופל על הרצפה, על הראש, אתה לא עוצר? משהו פה מסריח" הקשה חברו תמיר ענבי.

אחד הנוסעים סיפר כי רצה לחזור למקום התאונה עם אופנוע ולבדוק מה מצבו של תום, אך לא עשה זאת כיוון שלא היה במצב ראוי לנהיגה. על כך שאל האב: "אז למה הוא לא התקשר למשטרה? למה לא להודיע למישהו? למה לא לחזור עם מונית?", אך נותר ללא מענה.

תיק האירוע במשטרת תאילנד נסגר, כדי לאפשר את הבאת גופתו של תום לארץ. האב הגיש תלונה בישראל נגד נוסעי המונית, ושניים מהם תושאלו במשטרה. מהמשטרה נמסר כי הם בוחנים את כלל החומרים שנאספו בארץ ובתאילנד במטרה לסייע לאב בהבנת נסיבות האירוע הטראגי.

נוסעי המונית מסרבים לפגוש את אורי למרות בקשותיו, וגם עם כתבה זו, הם לא הסכימו לשתף פעולה. ייתכן שלעולם לא נדע את התשובה מה היה קורה "אילו", אך הוריו של תום יישארו כנראה ללא מידע מדויק, על אף שחשוב להם לדעת הכל על המוות הכל כך מיותר הזה. אביו של הדר סיכם כי "בסוף, כל האירוע הזה הוא כנראה בגלל 20 שקלים. את זה אני לעולם לא אבין".