4.5 שנות מאסר לכדורגלן יצחק אספה שדרס למוות את ארי נשר

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע שאספה, שהורשע בהפקרת הנער לאחר שפגע בו עם רכבו ובנער נוסף, ישלם גם קנס של 20 אלף שקלים. "בעבירת ההפקרה יש שפל מוסרי עמוק". אבי נשר: "הפקרה זה כמו רצח"

זמן צפייה: 01:44

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (חמישי) ארבע שנות מאסר וחצי בפועל על הכדורגלן יצחק אספה, שהורשע בחודש ספטמבר בהפקרת הנער ארי נשר בן ה-17 ונער נוסף, ו-20 אלף שקלים לפיצוי המשפחה. השופט צבי גורפינקל דחה את המלצת שירות המבחן לעבודות שירות ואמר כי "בעבירת ההפקרה יש שפל מוסרי עמוק במקום לעצור ולדווח לרשויות ולנסות לסייע לנפגעים האדם נוטש את התאונה ונמלט".

אביו של ארי, אבי נשר אמר לאחר גזר הדין כי "זהו יום קשה. שום דבר לא יחזיר לנו את ארי - הפקרה זה כמו רצח. אספה יצא בזול. במשך שנה וחצי הוא גרר אותנו לכאב לב עם כל השקרים שלו וחוסר האחריות".

כתבות נוספות בנושא >>

"אובדן גדול לקולנוע": משפחתו של ארי נשר תובעת את הדורס

שירות המבחן המליץ: עבודות שירות לאספה; הפרקליטות דרשה 5 שנים

דריסת ארי נשר: אספה הורשע בהפקרה ובשיבוש; זוכה מנהיגה בשכרות

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-crime-law-law-part-3001200955' autoplay='0' credit='' desc='אבי נשר לאחר גזר הדין' kid='1_pcygcx2y' duration='43']

יצחק אספה וארי נשר
יצחק אספה וארי נשר | צילום: חדשות עשר

בהצהרה שמסרה בבית המשפט לפני כשבועיים אמרה איריס נשר, אמו של המנוח, לאספה: "פירקת את הילד שלנו עם המכונית שלך והמשכת למסיבה נוספת - במקום להושיט עזרה". במעמד אותו דיון המליץ שירות המבחן בפני ביהמ"ש לגזור על אספה עבודות שירות בלבד. מנגד, הפרקליטות ביקשה למצות עמו את הדין ולגזור עליו עד 6 שנות מאסר.

כזכור, ארי היה בנו של הבמאי המוערך אבי נשר, והוא נהרג כתוצאה מתאונת פגע וברח בשדרות רוקח שבתל אביב בשנת 2018. נשר רכב על אופניים חשמליים אותם נהג חברו, כשלפתע פגע בהם רכבו של אספה. נשר נפגע בראשו וספג פגיעה רב מערכתית שהובילה למותו. משפחתו החליטה לתרום את איבריו.

במועד מתן פסק הדין של אספה אמר השופט גורפינקל כי "הנאשם ניסה לשבש את החקירה בכך שמסר דברי שקר לשוטרים כי הרכב נפגע בחנייה באזור רחוב בן אביגדור בעת שהנאשם היה במועדון, וכי אדם אחר ולא הוא נהג ברכב, ובכך ניסה להדחיק עצמו מאירוע התאונה וממעורבותו בה. הוא גם שיתף עצמו בנושא הזמנת הגרר, אף שלא יזם אותה אולם הצטרף לרעיון של הובלת הרכב מהמקום כדי שהנזקים עליו לא יתגלו. לאור זאת, אני מרשיע אותו בעבירה של שיבוש מהלכי משפט".

הלוויתו של ארי נשר
הלוויתו של ארי נשר | צילום: חדשות עשר

הנער שהרכיב את ארי נשר על האופניים החשמליים בתאונה הקטלנית, העיד כעד תביעה במשפטו של אספה. במהלך עדותו אמר הנער כי "הדבר האחרון שאני זוכר לפני התאונה הוא שהייתי למטה עם חבר שלי, ועמדנו לצאת לרכוב על האופניים. אני לא זוכר את התאונה, רק שהייתי בבית החולים".

השופט צבי גורפינקל עודד את הקטין לספר את שאירע בתאונה: "אל תפחד, אתה כאן בתור עד בלבד, אנחנו רוצים לברר כמה עובדות בתיק". והוסיף כי "כל שאלה שאני חושב שתפגע בהליך המשפטי שלך - אפסיק".

חודש לפני כן, אמר אספה בעדותו כי שתה וודקה לפני שעלה על ההגה, וטען כי לא ייחס את הנורה האדומה שנדלקה ברכב לדריסת הנער. "זה היה ערב חג, הייתי בבית עם המשפחה שלי וחברה שלי, בערב הלכנו לעשות חג אצל דודה שלי בגן יבנה", שחזר. "הגענו לסוכה, עשינו לחיים, שיחקנו ודיברנו. בשעה 22:30 עומר שלח לי הודעה לגבי יום הולדת ושהוא רוצה שנחגוג לו במועדון ואמר לי שאני צריך לבוא, אמרתי שאין בעיה".

יצחק אספה בבית המשפט
יצחק אספה בבית המשפט | צילום: חדשות עשר

"יצאתי מהבית בחצות, הפעלתי ווייז למועדון. הגעתי לשם ב-01:00 וראיתי את אור עומד בכניסה עם עוד חמישה חברים שלי", הוסיף הכדורגלן. "ראיתי בקבוקי שתיה - וודקה, שתיתי רק כמה שלוקים". אספה סיפר כי על אף ששמע רעשים בדרכו אל המועדון, לא ייחס להם חשיבות ולא חשב שפגע באדם. "בדרך פתאום שמעתי רעשים ונדלקה לי נורה אדומה. חשבתי שיש לי פנצ’ר, לא עלה בדעתי שאני מעורב בתאונה".

"רק כשהגעתי לבן אביגדור (המועדון), יצאתי לבדוק אם יש לי פנצ’ר וראיתי שיש לי נזק אחר, הצד של הרכב שבור. באותו רגע לא הבנתי מאיפה זה הגיע, מה קרה לרכב ככה פתאום, שמעתי רעשים קטנים אבל לא חשבתי שזה יכול להיות תאונה", אמר. "שתיתי בירה שהייתה לי ברכב בזמן שחברים שלי היו אמורים להגיע למועדון. הייתי בהלם הייתי בשוק, בחיים לא הייתי בתחנת משטרה או בבתי משפט, פתאום ראיתי 30 שוטרים שקופצים עליי ועוצרים אותי, לא הבנתי מה קורה".

ארי נשר, שנפצע בתאונת הפגע וברח בתל אביב, עם אביו אבי נשר
ארי נשר, שנפצע בתאונת הפגע וברח בתל אביב, עם אביו אבי נשר | צילום: ארי נשר, שנפצע בתאונת הפגע וברח בתל אביב, עם אביו אבי נשר

אספה התעקש ואמר בכמה מועדים שונים שלא מדובר בתאונת פגע וברח ושלא הפקיר את נשר לאחר התאונה. "זה לא נכון, לא ברחתי", אמר. "אם הייתי בורח לא הייתי נוסע למקום שבו קבעתי עם חברים שלי, היום אני שומע הרבה על תאונות פגע וברח אבל זה לא המקרה שלי", הוסיף.