חשד לפרשייה בין-לאומית של חטיפה וסחר בתינוק מישראל

לבקשת חדשות 13, ביהמ"ש התיר לפרסום: צעירה הלוקה בנפשה שהייתה בהיריון הוצאה מישראל, תינוקה נלקח ונמסר לאימוץ - באופן לא חוקי. גורם בכיר: "זהו תיק שלא נראה כמותו בישראל"

זמן צפייה: 04:45

פרשת "איפה הילד": צעירה הלוקה בנפשה שהייתה בהיריון הוצאה מישראל על ידי מספר גורמים על מנת לסחור בעוברה - כך הותר לפרסום היום (רביעי) על ידי בית משפט השלום בנצרת לבקשת חדשות 13. מכאן, לראשונה בישראל יוגש כתב אישום בגין חטיפה לצורך סחר בעובר.

מפרטי הפרשה עולה כי בשנת 2016 הצעירה נלקחה על ידי האפוטרופוסית האחראית לה, שמונתה על ידי המדינה, לגורמים בקהילה החרדית בחו"ל, דרכונה נלקח ממנה ולאחר שילדה את התינוק - עסקנים מהקהילה החרדית פעלו שהוא יועבר לאימוץ לזוג חרדים ללא ילדים. הצעירה הושכנה בדירת מסתור כשהיא במצב נפשי קשה מאוד ואף אושפזה במחלקה פסיכיאטרית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

האישה שנחטפה לארץ, נוצלה בתעשיית המין - ועומדת בפני גירוש

רוצחו של הילד אורון ירדן יבקש שחרור מוקדם - המשפחה מתנגדת

ועדה רפואית קבעה: מלכה לייפר מתחזה לחולת נפש

ילדה בידי אימה
ילדה בידי אימה | צילום: Shutterstock

בכל אותה תקופה, בני המשפחה של בן זוגה של הצעירה חיפשו אחריה, דיווחו על היעלמותה ודרשו מהרשויות לחקור האם היא הוצאה מישראל. לאחר כעשרה חודשים, הצעירה יצרה קשר עם משפחתו של בן הזוג, ואלה דאגו להשיבה לישראל. עם זאת, לאף אחד מהם לא היה פיסת מידע מה עלה בגורלו של התינוק.

ביחידה המרכזית צפון פתחו בשנת 2017 חקירה, בשיתוף עם גורמים בין-לאומיים, ולפני כארבעה חודשים חלה התפתחות בתיק ונעצרו חשודים מרכזיים: הרבנית שהוציאה את הצעירה מהארץ, פילנתרופ ועסקן חרדי שיזם וסייע בתהליך האימוץ הבלתי חוקי, עורך דין קרוב משפחה של ההורים שקיבלו את הילד וההורים עצמם. כל החשודים שוחררו בתנאים מגבילים.

פעוט בזרועות אימו
פעוט בזרועות אימו | צילום: Shutterstock

בשלב זה, צו איסור פרסום הוטל על מרבית מפרטי הפרשה. המשפחה של האב הביולוגי של הילד טענו כי "יש כאן מחדל מחפיר של כל הרשויות בטיפול בפרשה, המשטרה התעקשה לא לחקור את היעלמותה של האם ועד עכשיו לא עדכנו אותנו מה עלה בגורלו של הילד".

בתוך כך, גורם בכיר בתיק אמר לחדשות 13: "זהו תיק שלא נראה כמוהו במדינת ישראל. לראשונה יוגש כתב אישום על עבירת חטיפה לצורך סחר בעובר".