בעקבות תחקיר חדשות 13: נחקר הרב מחולון - החשוד בעבירות מין

המשטרה חקרה באזהרה את יוסף מוגרבי, שעומד בראש מוסדות "יגל יעקב", לאחר עדויות תלמידיו הקטינים שהגיעו לידי חדשות 13 מהן עולה שהוא ניצל אותם מינית. המעשים תועדו במצלמות האבטחה

זמן צפייה: 09:41

המשטרה עיכבה היום (חמישי) לחקירה את הרב יוסף מוגרבי, רב בכיר מחולון שעומד בראש מוסדות "יגל יעקב", לאחר שאתמול נחשפו בתחקיר חדשות 13 עדויות של תלמידיו הקטינים על עבירות מין שביצע בהם. מוגרבי נחקר באזהרה החל משעות הבוקר.

מהתחקיר ששודר אמש עלה כי תלמידיו התלוננו במשך שנים שהוא מבצע בהם עבירות מין. בתיעוד נדיר ממצלמות האבטחה בתוך הישיבה מוגרבי עומד בחדרו ונותן הוראות פעולה לתלמידיו שנמצאים בחדר הסמוך כשהוא צופה בהם ונוגע בעצמו. "הוא היה אומר לנו למרוח שמנים על הגוף ולהיאבק אחד בשני והוא היה מציץ מהצד - זו הייתה ההנאה שלו ואנחנו חשבנו שזה בעצם לטובתנו", סיפר אחד מהם.

לכתבות נוספות בנושא >>

תחקיר: כך הטריד רב בכיר מחולון את תלמידי ישיבתו • תיעוד

תביעה נגד תיכון יהודי בארה"ב: "שני רבנים הטרידו מינית"

הרב יוסף מוגרבי, תועד מטריד את תלמידיו
הרב יוסף מוגרבי, תועד מטריד את תלמידיו | צילום: חדשות 13

העדויות שמסרו בפעם הראשונה מול מצלמת חדשות 13 מתארות איך במשך שנים רבות רב כריזמטי ביצע בהם עבירות מין באופן שיטתי בלי שאף אחד עוצר אותו. לדברי אחד מהם, "הוא היה לוקח אותי למקווה ואז הוא היה אומר לנו ככה פשוט לשבת עם לבנים. אז הוא גם בא והתחיל לקחת מהמים ולמרוח עלינו ולגעת בנו בכל מיני אזורים בגוף, בחלק העליון בפרט. לאט לאט זה נהיה טקס קבוע - במקווה, בחדר שלו ובתוך תוכי אני מקלל אותו, מאחל לו את הגרוע מכל".

הרב יוסף מוגרבי
הרב יוסף מוגרבי | צילום: חדשות 13

את ההסבר להנחיות המוזרות של הרב אפשר להבין רק כששומעים את העדויות של הנערים שהיו שם. "יום אחד הרב בא אליי, אמר לי שאני גאוותן. ואז הוא אמר לי, 'בשביל להוריד את מידת הגאווה הזאת, אתה צריך לעשות תיקון'", סיפר דוד (שם בדוי), שנפגע מהרב מוגרבי.

כאמור, מוגרבי הוא מבכירי הרבנים שבעיר חולון. הוא עומד בראש מוסדות "יגל יעקב" ומשמש מנהל ישיבות וכוללים. מוגרבי נחשב לרב אהוד ומוכר שפועל רבות בעיר ומחוצה לה, בשיעורי תורה רבים שמופצים גם ברשתות החברתיות ובערוצים שונים, שם הוא זוכה לפופלריות רבה. הוא כתב כמה ספרי הלכה ומוסר ומקורב מאוד לעולם הרבני הבכיר. הערב ישודר חלקו השני של התחקיר בו יחשף המחדל של המשטרה שקיבלה את כל העדויות נגד הרב כבר לפני שנה וחצי - אך לא ברור מדוע לא קידמה את החקירה נגדו.