האלימות בביה"ח: אשת מטופל נעצרה בחשד שסטרה לאחות ונשכה מאבטח

אישה בשנות ה-20 לחייה נלקחה לחקירה, לאחר שהוגשה נגדה תלונה בגין תקיפת מטפלת בהדסה עין כרם. על פי החשד, כשהגיע למקום שומר, תקפה גם אותו. "לא נקבל גילוי אלימות נגד עובדים נאמנים"

בית חולים (אילוסטרציה)
חדר מיון (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

תושבת ירושלים בשנות ה-20 לחייה נעצרה היום (שני) בחשד לתקיפת אחות ומאבטח בבית החולים הדסה עין כרם שבעיר. בבית החולים הגישו תלונה נגד האישה, לפיה מדובר ברעיית מטופל, שסטרה לאשת הצוות הרפואי, ובהמשך נשכה את המאבטח שהוזעק למקום.

מהנהלת הדסה עין כרם נמסר כי "לא נקבל כל גילוי של אלימות נגד מי מעובדינו המסורים, העושים עבודתם נאמנה לאורך כל שעות היממה. ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו נגד המתפרעים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אלימות, גזענות ושירותי רפואה לקויים: דוח נציב קבילות החיילים

תינוקת הובהלה לבית החולים במצב קשה – שרידי סם נמצאו בדמה

תיעוד: כך נתפס "על חם" הכייס הסדרתי של בתי החולים

אירוע אלימות בבית חולים. ארכיון
אירוע אלימות בבית חולים. ארכיון | צילום: חדשות עשר

לפני כחודש תיעדה מצלמת האבטחה בחדר המיון של המרכז הרפואי בני ציון שבחיפה גבר כבן 30 שהגיע לחדר המיון עם בן משפחה, כשהוא צועק ומאיים בידיו על הצוות הרפואי שמאחורי הדלפק, ולאחר מכן מכה את אנשי הצוות הרפואי והמאבטחים.

בתוך שניות העצבים עלו והאיומים הפכו תקיפה של ממש. החשוד הכה באגרוף את הרופא שנפגע, התגונן והגן בידיו גם על האחיות. למרות הכול, החשוד המשיך בתקיפה האלימה.

האירוע לא הסתיים כאן – צוות האבטחה של המרכז הרפואי הוזעק לחדר המיון. בתיעוד ניתן לראות את המאבטחים מבקשים מהחשוד להתלוות אליהם אל מחוץ למחלקה, אך הוא תקף גם אותם – והוא צולם כשהוא פוצע שניים מהם.

חדר מיון
חדר מיון (אילוסטרציה)

דורון הראל, קב"ט המרכז הרפואי בני ציון, סיפר כי התחושות בבית החולים קשות מאוד לאחר המקרה האלים: "אנחנו עדיין עם חששות לגביי העתיד כי אנחנו רואים בכל יום מקרי אלימות".

החשוד שוחרר היום בתנאים מגבילים ממעצרו, שכוללים בין היתר צו הרחקה מבני ציון. הקב"ט המשיך ותיאר את האווירה במרכז הרפואי, שנשארה מתוחה: "הרופא מבקש שמאבטחים יהיו לצידו בזמן בדיקות".