מסתמן: חיים כץ יודיע מחר על התפטרותו מהממשלה

שר העבודה והרווחה צפוי להודיע על המהלך מכיוון שאינו רוצה לחכות עד שכתב האישום נגדו יוגש, ואז הפסיקה תחייב אותו לעשות כך. ככל הנראה השר יבקש חסינות מהותית, כי לדבריו פעל במסגרת החוק

זמן צפייה: 01:22

שר הרווחה והעבודה חיים כץ צפוי להודיע מחר (שישי) על התפטרותו מתפקידו כשר. זאת, לאחר שאתמול היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע על הגשת כתב אישום נגדו בגין מרמה והפרת אמונים פרשת המניות.

כץ החליט על הצעד מאחר שהוא לא רוצה לחכות עד שהפסיקה תחייב אותו אחרי שכתב האישום יוגש, ולשמור את כוחו לנושא החסינות. שר הרווחה יבקש תוך 30 יום חסינות מהותית, מאחר ולדבריו הוא פעל במסגרת מילוי תפקידו.

לאחר שהכנסת תתכנס, מנדלבליט יפנה מיד ליועץ המשפטי של הכנס במטרה לגרום לכך שוועדת הכנסת תתכנס כמה שיותר מהר לדיון בנושא החסינות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בליכוד ינסו להצניע את תיק כץ – מחשש לאיבוד קולות • פרשנות

היועמ"ש: השר חיים כץ יואשם במרמה והפרת אמונים בפרשת המניות

פרקליט המדינה ממליץ להגיש כתב אישום נגד אריה דרעי

השר חיים כץ
השר חיים כץ | צילום: החדשות 13

עורכת הדין של כץ, נווית נגב, אמרה בתגובה כי "השר כץ כמובן מכחיש את הטענות האלה מכול וכול. הוא פעל בתום לב במסגרת התפקיד שלו כחבר כנסת ואנחנו נוכיח את הדברים. בהחלט יש אפשרות שאנחנו נפנה לבקש מהכנסת חסינות מהותית, שפירושה שהוא פעל במסגרת מילוי תפקידו. זה לא עיר מקלט או משהו מהסוג הזה".

אתמול בערב נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם כץ. זאת כאשר מוקדם יותר הודיע היועמ"ש לשר על החלטתו הסופית להגיש נגדו כתב אישום. זאת, כפי שנחשף בחדשות 13. כתב האישום הועבר ליו"ר הכנסת, ולשר כץ עומדים שלושים ימים לבקש חסינות - צעד שהוא ככל הנראה יעשה. כתב אישום יוגש גם נגד מקורבו של כץ, איש שוק ההון מרדכי (מוטי) בן-ארי, בעבירות של מרמה והפרת אמונים בצוותא ושימוש במידע פנים.

עוד החליט היועמ"ש לסגור באופן סופי את תיק התעשייה האווירית, על פי המלצת פרקליט המדינה ומנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. היועמ"ש סבור שעל השר כץ להתפטר ועל פי ההערכות, הוא אכן יעשה זאת. עם זאת, אם הדבר לא יקרה, סביר להניח שמנדלביט ידרוש זאת מרה"מ נתניהו. בכל מקרה חשוב להבין כי אין קשר בין שאלת החסינות של כץ כחבר כנסת להמשך כהונתו כשר.

חיים כץ ונתניהו
חיים כץ ונתניהו | צילום: אבי חיון

מכתב האישום עולה כי במקביל לכהונתו כחבר כנסת, שימש השר כץ גם כיו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ומתוקף תפקידיו אלו היה בעל השפעה על קידום הליכי חקיקה ונושאים שונים בעלי היבטים ציבוריים. במקביל, פעל השר כץ רבות בשוק ההון ותיק ההשקעות שלו גדל במיליוני שקלים בתקופה הרלוונטית. בן-ארי הוא איש שוק הון מנוסה, שהחל משנת 1999 שימש יועץ כלכלי של אקויטל, חברת החזקות ציבורית השולטת בחברות שונות ובהן איירפורט סיטי, נצבא, ישראמקו ויואל.

לפי כתב האישום, עם השנים התפתחה בין השר כץ לבן-ארי מערכת יחסים שהפכה לקשר חברי קרוב, כשבמקביל אחזו השניים באינטרסים כלכליים הדדיים: במסגרת זו השר כץ עמד על הפוטנציאל הרב הגלום במיומנותו הגבוהה של בן-ארי בהפקת רווחים כתוצאה מהמסחר בשוק ההון, ועל הפוטנציאל הכלכלי הגלום בכך עבורו.