דיון סוער בכנסת על חסינות לחיים כץ; ח"כ זוהר: "טהרנות צבועה"

לאחר שוועדת הכנסת אישרה את בקשתו של השר לשעבר, ההצבעה עברה למליאה. גנץ: "עצם הדיון של חברי הכנסת בחסינות חבריהם, הוא פתח לשחיתות. מתכוון להקים ועדה של אנשי מקצוע"

זמן צפייה: 00:30

מליאת הכנסת דנה היום (שני) בבקשת החסינות מהעמדה לדין של השר לשעבר חיים כץ, שמואשם בעבירות מרמה והפרת אמונים. זאת, לאחר שמוקדם יותר החודש ועדת הכנסת אישרה את בקשת חסינותו והעבירה את המלצתה לכנסת.

חבר הכנסת אחמד טיבי הודיע כי בכוונת חברי מפלגתו להצביע נגד בקשת החסינות. זאת, למרות שנציגי הסיעה בוועדת הכנסת נמנעו מהצבעה. ח"כ מיקי חיימוביץ' אמרה כי "ההצבעה היום היא הרבה יותר מחסינות, אי הצבעת אמון או אי אמון במשכן הזה ובחבריו".

לכתבות נוספות בנושא >> 

ועדת הכנסת אישרה את בקשת החסינות של חיים כץ

עימותים בין היועמ"ש לחיים כץ בדיון החסינות: "פגוע מהטענות"

היועמ"ש בדיון על חסינות ח"כ כץ: היה בניגוד עניינים חמור

במהלך הדיונים, נאם ח"כ זוהר ואמר לח"כ לפיד, שהביע התנגדות לחסינות: "טהרנות צבועה. אצלך במפלגה יושבים אנשים שרק אתמול פורסם עליהם תחקיר בערוץ 13, על פרשת הדלפות, ועל זה אתה לא מדבר".

מוקדם יותר, אמר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי "בקשת החסינות של כץ תהיה האחרונה שהכנסת דנה בה. עצם הדיון של חברי הכנסת בחסינות חבריהם, זהו פתח לשחיתות וליצירת קליקה שביכולתה להפוך את בית הנבחרים לעיר מקלט לעבריינים. אני מתכוון להוציא את ההחלטה מידי חברי הכנסת, ולהקים ועדה של אנשי מקצוע ואישי ציבור, כולל חברי כנסת לשעבר, שתקבל החלטה עניינית ומקצועית". את הדברים אמר בכנס התנועה הקיבוצית.

כזכור, בדיון הקודם, נציגי ישראל ביתנו, הצביעו בעד החסינות לחבר הכנסת. בסיום הדיון, על אף המתח בין כץ ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, השניים לחצו ידיים.

ח''כ חיים כץ
ח''כ חיים כץ | צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

במהלך הדיון אמר היועץ המשפטי לממשלה כי "אנחנו לא עוסקים בשוחד, אבל מקרה כזה של ניגוד עניינים חריף, וזה מקרה פרטני חמור במיוחד של ניגוד עניינים, עבירת השוחד היא מדרגה אחת מעל".

התנועה לאיכות השלטון מסר בתגובה להחלטת הוועדה כי "האישומים נגד ח"כ חיים כץ קשים מאוד - נעתור לבג"ץ. הנושא חייב להגיע לבירור ולחקר האמת בבית המשפט. כנסת ישראל היא לא מועדון חברים סגור ובוודאי שאסור לה לשמש כמו עיר מקלט לנאשמים".

ח''כ חיים כץ
ח''כ חיים כץ | צילום: חדשות 13

כץ זעם בדיון על דברי מנדלבליט ויצא מהאולם: "בנית סיפור דמיוני, אלף לילה ולילה. לא עשית שיעורי בית, לא חקרת, כי לא עניין אתכם. אלו דברים שלא היו ולא נבראו. לקחת לי את הבריאות, פגיעה על סתם, ואתה רוצה שאני אשתוק. אני בסך הכל בן אדם, ואני בן אדם ישר, לא שיקרתי בחיים שלי. ואתה יודע את זה. מילה שלי זו מילה. עושים אותי שקרן ורמאי".

עוד אמר כץ: "יש בנינו מחלוקת מהותית ואני פגוע עד עמקי נשמתי מעצם הטענות כלפי. אני סבור שבמקרה שלי טעית בענק. אך יחד עם זאת אני מאוד מכבד אותך ואת מוסד היועץ המשפטי לממשלה". שר העבודה והרווחה לשעבר טען כי "אני איש שפיו וליבו שווים. לא זוכר מתי שיקרתי, ובגיל 72 אינני מתכוון לשקר גם היום. שילמתי מחיר בכל המרדפים הללו".

"התהליך זה העונש", המשיך. "הלא לישון, ההגבלות בבנק. שלוש שנים אני נענש על משהו שלא עשיתי. אני מקבל שטעיתי שלא אמרתי שמוטי חבר שלי. אולי לא הייתי בסדר ואני מצטער על כך".