בן 74 נעצר בחשד שביצע מעשי סדום קשים בנכדתו בת ה-10

במשטרה חושדים כי הסב ביצע את המעשים בביתו כמה פעמים. מעצרו הוארך בארבעה ימים. עורך דינו טען: "מדובר באדם שמרעיף חום ואהבה על כל הנכדים שלו. להערכתי הילדה פירשה מגע תמים כמגע אסור"

גבר עצור (אילוסטרציה)
גבר עצור (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

פרסום ראשון: סב בן 74 נעצר היום (חמישי) בחשד לביצוע מעשי סדום קשים בנכדתו בת העשר, ובמשטרה חושדים כי הוא ביצע את המעשים בביתו מספר פעמים. מעצרו הוארך בארבעה ימים. עורך דינו של החשוד, קובי קמר, מסר: "מדובר באדם שמרעיף חום ואהבה על כל הנכדים שלו. להערכתי הילדה פירשה מגע תמים כמגע אסור".

יש לציין כי עברו שלושה חודשים וחצי מרגע הגשת התלונה ועד שבוצע המעצר. כמו כן, מדובר בשוטרים מתחנת מודיעין עילית שבה נחקר מקרה אונס הילדה בת ה-7 ואף נחשפו בחדשות 13 מחדלי החקירה שהובילו לביטול כתב האישום נגד מחמוד קטוסה.

מדוברות המשטרה (מחוז ש"י) נמסר כי: במשטרת ישראל מתנהלת חקירה בחשד לביצוע מעשה מגונה ומעשה סדום בקטינה. במהלך החקירה בוצעו מספר פעולות ואתמול עצרה המשטרה חשוד בשנות ה-60 לחייו, תושב המרכז, בחשד לביצוע המעשים. היום הובא החשוד לדיון בבית משפט השלום בירושלים, אשר התנהל בדלתיים סגורות, שם הוארך מעצרו עד ליום ראשון. במהלך הדיון אסר השופט פרסום שמו או כל פרט מזהה אודות החשוד. החקירה נמשכת".

לכתבות נוספות בנושא: 

"דורשים עונש מוות": כתובות נאצה רוססו בכפר של מחמוד קטוסה

מהכשלים בחקירה ועד גביית העדויות: כך קרס תיק אונס בת השבע

אונס בת ה-7: הפרקליטות הצבאית חזרה בה – הנאשם ישוחרר

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשלושה שבועות הודיע הפרקליט הצבאי שרון אפק כי הפרקליטות הצבאית חוזרת בה מכתב האישום נגד מחמוד קטוסה בגין באונס הילדה בת ה-7 בבנימין, וכי הוא ישוחרר לביתו. אפק קבע כי "התשתית הראייתית הניצבת בבסיס האישום אינה עולה בעת הזו כדי סיכוי סביר להרשעה. על כן, לא ניתן להמשיך את ההליך הפלילי - ויש לחזור מכתב האישום ולשחרר את הנאשם ממעצר".

בנימוקי הפרקליטות הצבאית נכתב כי נוכח טענות שונות שעלו ושהצדיקו עריכת בחינה מחודשת של הראיות הניצב בבסיס כתב האישום, כי יש מקום לביצוע השלמות חקירה, ולאחריהן נכון לבצע הערכה מחודשת של התשתית הראייתית. "חזרה מכתב אישום ושחרור נאשם ממעצר, במצב בו יש ראיות מסוימות נגדו לביצוע עבירות מין בקטינה, אינם דבר של מה בכך. ועדיין, בנסיבות העניין, ולאור מארג הראיות שנאספו עד כה, זו ההחלטה הנדרשת מבחינה מקצועית", נימק הפצ"ר.

מוחמד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין
מוחמד קטוסה, הנאשם באונס הילדה בת ה-7 בבנימין | צילום: החדשות 13

מפרקליטי המשפחה, עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, נמסר: "נכון לאתמול בחצות, הילדה היתה עדיין בחקירה וע"פ המידע שבידנו זיהתה באופן נחרץ את הנאשם כמי שאנס אותה. כידוע לכם, אתמול התקבלו ראיות חדשות מזעזעות ומדאיגות ולא ברור לנו איך ייתכן שלמרות ראיות אלו ונחרצות הילדה, המדינה מתעוררת הבוקר לסיטואציה בה משחררים הביתה אדם שילדה בת שבע טוענת בנחרצות שהוא האיש שאנס אותה. תושבי מדינת ישראל צריכים להיות מאוד מודאגים בבוקר זה".

"ההחלטה לבטל את כתב האישום היא לא פחות מהפקרות. המדינה הסתכלה אמש לילדה בעיניים בעודה מתארת בכאב עצום את שחוותה ומסבה לה את גבה. בשורה התחתונה, הדבר המדאיג ביותר בהודעת הפרקליטות מהבוקר הוא כי הפרקליט מציין בפירוש כי בוצע אונס בילדה, הנאשם עדיין חשוד והחקירה תמשך ולכן לא ברור איך למרות כל זאת הוא קיבל את ההחלטה המצערת והמדאיגה לשחררו ממעצר ולבטל את כתב האישום. הילדה ומשפחתה בהלם טוטאלי, הילדה שבורת לב ולא מוכנה לצאת מביתה".