"ירה 5 כדורים - ונמלט": גיורא פרי נאשם ברצח אשתו

על פי כתב האישום, אסתי אהרונוביץ' החלה בנקיטת צעדים משפטיים נגד הרופא בן ה-67 על רקע סכסוך כספי. היא הסתירה את אקדחו כששהה בחו"ל, וכשחזר נטל את כלי הנשק וירה בה בביתם שבתלמי אליהו

זמן צפייה: 00:21

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שני) כתב אישום נגד גיורא פרי, רופא בן 67, בגין רצח בנסיבות מחמירות של אשתו אסתי אהרונוביץ' בת ה-70 בביתם בתלמי אליהו.

על פי כתב האישום, אהרונוביץ' פתחה בצעדים משפטיים נגד פרי עקב סכסוך כספי על רקע חלוקת הוצאות הבית ביניהם. עשרה ימים לפני הרצח, הרופא שהה בחו"ל, ואהרונוביץ' העבירה את חפציו מחדרם המשותף לחדר אחר בבית והסתירה את אקדחו האישי שהחזיק ברישיון. כשחזר, הודיעה אהרונוביץ' לפרי שתחזור לו את הנשק רק לאחר שיעזוב את ביתם.

גיורא פרי הנאשם ברצח אשתו בבית המשפט
גיורא פרי הנאשם ברצח אשתו בבית המשפט | צילום: דניאל חג'בי

בשלישי בנובמבר השניים שהו בביתם, אז פרי לקח את האקדח וירה חמישה כדורים לעבר אשתו. לאחר מכן, הנאשם נמלט מהמקום במכוניתו כשהוא משאיר את אהרונוביץ' מתבוססת בדמה על הרצפה. "במעשים אלו", נכתב בכתב האישום, "גרם הנאשם בכוונה למותה של המנוחה, לאחר הליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בעקבות ההודאה כי הכה את חברו למוות: חודשה חקירת הרצח בב"ש

"מגיע לו עונש מוות": בעל הורשע ברצח אשתו בדקירות סכין בחיפה

"13 מקרי רצח מתחילת השנה": יום המאבק באלימות נגד נשים

גיורא פרי החשוד ברצח אשתו אסתי אהרונוביץ' ז''ל
גיורא פרי החשוד ברצח אשתו אסתי אהרונוביץ' ז''ל | צילום: חדשות 13

מכתב האישום נראה כי אהרונוביץ' חששה לחייה. במהלך חודש ספטמבר, לדוגמא, השניים התווכחו ופרי אחז באקדח, מה שהבהיל את אהרונוביץ'.

ביום הרצח עצמו, יצא שליח ממשרדו של עורך הדין שטיפל בעניינם במטרה למסור לפרי הזמנה לדיון בבית המשפט לענייני משפחה. אהרונוביץ', שחששה מתגובתו האפשרית של פרי, ביקשה מהשליח לצלצל אליה שני צלצולים ולנתק את השיחה כדי שתצא מהבית בעת מסירת ההזמנה. כמו כן, אהרונוביץ' פנתה לכלתה וסיכמה איתה שתמתין בקרבת ביתה בזמן שהשליח מוסר את הזימון, על מנת שתוכל לבוא לעזרתה במידת הצורך.

אסתי אהרונוביץ שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה גיורא
אסתי אהרונוביץ' שנרצחה על פי החשד על ידי בעלה גיורא | צילום: חדשות 13

לפני כשבועיים, כזכור, נציג המשטרה אמר בדיון בביהמ"ש לאחר שחזור הרצח כי החשדות נגד פרי "התחזקו משמעותית" לאור ראיות וממצאים חדשים שעלו במהלך החקירה.  "במהלך ימי מעצרו ועד היום ערכה היחידה החוקרת עשרות רבות של פעולות לרבות שחזור האירוע עם החשוד. יש התחזקות ממשית של החשד הסביר נגדו", אמר הנציג.

במהלך הדיון מסרה עורכת דינו של פרי את גרסתו, על פיה לפני האירוע הוא ארז מזוודות וביקש לעזוב את הבית. לטענתו, הוא ביקש מאשתו שתביא לו את הנשק מהחדר הנעול. "היא הוציאה את הנשק, אחזה בו בצורה לא ראויה, נופפה בו ופלטה ירייה באוויר. פרי נלחץ וביקש ממנה את האקדח. במהלך המאבק ביניהם נפלטו כדורים", טענה עורכת דינו ציקי פלדמן.

המשטרה תפסה את הטלפון הנייד של פרי וגבתה עדויות מבני משפחתה של הנרצחת, לכאורה. נציג המשטרה אמר כי "הוא החשוד העיקרי, אבל אנחנו לא מקובעים מחשבתית. הממצאים שאיתרנו מחזקים את החשד". השופטת בתיק, שוש שטרית, אמרה בדיון כי הוצגו בפניה ממצאים חדשים.

כזכור, לפני כחודש נמצאה גופתה של אהרונוביץ' ללא רוח חיים כשהיא ירויה. צוות מגן דוד אדום הגיע למקום ובתום בדיקה רפואית נאלץ לקבוע את מותה. אחת השכנות סיפרה כי השניים היו מצויים בהליכי גירושים, כשפרי לא רצה לסיים את הנישואים. המשטרה עצרה את הבעל, והנשק והכדורים אותרו ברכבו.