"חצי דקה - והכול השתבש": הרופא הנאשם ברצח אשתו מדבר מהכלא

חודשיים אחרי הגשת כתב האישום בגין רצח אסתי אהרונוביץ', גיורא פרי סיפר לחדשות 13 את גרסתו: "זה היה מהר, מפחיד ואפוקליפטי. נבהלתי. זה לא מתוך רצון, אלא רגע של חוסר תשומת לב"

זמן צפייה: 03:01

בסוף השנה שעברה, ממש לפני שלושה חודשים, אירע רצח שזעזע את המדינה – הרופא הבכיר ד"ר גיורא פרי רצח את אשתו אסתי אהרונוביץ', על פי כתב האישום, בארבע יריות אקדח – ועוד יריה לווידוא הריגה. היום (שני), בפעם הראשונה מאז הרצח, הנאשם מגיב בשיחת טלפון מהכלא על המעשה.

"שום דבר לא נעשה בכוונה, זה היה מהר, מפחיד ואפוקליפטי מה שנעשה שם. יותר מכל דבר אחר נבהלתי. אני סובל מתסמונת פוסט טראומתית ממלחמת יום כיפור", אמר פרי. "30 שניות והכול התחרבש. זה לא מתוך רצון או משהו כזה חס וחלילה, רגע אחד של חוסר תשומת לב והכל הלך לטמיון. זה בלי כוונה. אבל זה יתברר בסופו של דבר".

גיורא פרי החשוד ברצח אשתו אסתי אהרונוביץ' בדיון בהארכת מעצרו | צילום: חדשות 13

כמו גברים אחרים שרצחו את בנות זוגם, גם פרי מתאר מערכת יחסים טובה שלא מתיישבת עם הסוף הנורא: "אני מאוד אהבתי את האישה הזו, יותר מכל דבר אחר בעולם, הייתי מוכן למות בשבילה. זה היה, איך אומרים, סיפור מהאגדות. הכול היה חיובי וטוב, ואני כל כך השתדלתי לתת לאישה הזו את הכול".

אלא שבניגוד לגרסתו כי הכדור נפלט מאקדחו במהלך עימות עם אשתו, החוקרים הפריכו את טענותיו כאשר הוכיחו, כאמור, שהוא ירה בה כדור נוסף בראשה כדי לוודא הריגה. לאחר הרצח, פרי ברח מהדירה עם 700 אלף שקלים במזומן כשהוא הותיר את אסתי מתבוססת בדמה. לדבריו, זמן קצר לאחר מכן הוא ניסה לשים קץ לחייו.

בתה של אסתי אהרונוביץ', מעיין, סיפרה כי "בדיעבד, היום אנחנו מבינים שהיו סימנים מוקדמים". "דאגנו, לא חשבנו שהוא יגיע לשם. הוא התחזה להיות איש משפחה, צדיק, רופא, וזה לא באמת מה שהוא היה".

פרופ' גיורא פרי החשוד ברצח אשתו אסתי אהרונוביץ' ז''ל
פרופ' גיורא פרי החשוד ברצח אשתו אסתי אהרונוביץ' ז''ל | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני חודשיים הוגש כתב אישום נגד פרי, ממנו עולה כי אסתי פתחה בצעדים משפטיים נגדו עקב סכסוך כספי על רקע חלוקת הוצאות הבית ביניהם. עשרה ימים לפני הרצח, הרופא שהה בחו"ל, ואסתי העבירה את חפציו מחדרם המשותף לחדר אחר בבית והסתירה את אקדחו האישי שהחזיק ברישיון. כשחזר, הודיעה אסתי לפרי שתחזור לו את הנשק רק לאחר שיעזוב את ביתם.

בשלישי בנובמבר השניים שהו בביתם, אז פרי לקח את האקדח וירה חמישה כדורים לעבר אסתי. לאחר מכן, הנאשם נמלט מהמקום במכוניתו כשהוא משאיר את אסתי מתבוססת בדמה על הרצפה. "במעשים אלו", נכתב בכתב האישום, "גרם הנאשם בכוונה למותה של המנוחה, לאחר הליך ממשי של שקילה וגיבוש החלטה להמית".

מכתב האישום נראה כי אסתי חששה לחייה. במהלך חודש ספטמבר אשתקד, לדוגמא, השניים התווכחו ופרי אחז באקדח, מה שהבהיל את אסתי

ביום הרצח עצמו, יצא שליח ממשרדו של עורך הדין שטיפל בעניינם במטרה למסור לפרי הזמנה לדיון בבית המשפט לענייני משפחה. אסתי, שחששה מתגובתו האפשרית של פרי, ביקשה מהשליח לצלצל אליה שני צלצולים ולנתק את השיחה כדי שתצא מהבית בעת מסירת ההזמנה. כמו כן, אסתי פנתה לכלתה וסיכמה איתה שתמתין בקרבת ביתה בזמן שהשליח מוסר את הזימון, על מנת שתוכל לבוא לעזרתה במידת הצורך.