פשיטה על מועדון המזוהה עם הקהילה הגאה בת"א; הבעלים נעצר

המשטרה פשטה על מקום הבילוי ואיתרה קוקאין, קריסטל, אקסטזי ועוד. בעל המקום וחשוד נוסף נעצרו ו-14 מבלים שנמצאו אצלם סמים עוכבו לחקירה ושוחררו במקום. המועדון נסגר לאלתר

זמן צפייה: 00:36

המשטרה פשטה הלילה (שבת) על מועדון המזוהה עם הקהילה הגאה ברחוב קרליבך בתל אביב ועצרה את הבעלים וחשוד נוסף, לאחר שנמצאו במקום סמים מסוג קוקאין, קריסטל, מריחואנה, חשיש, אקסטזי ונוספים במשקלים שונים, חלקם גלויים וחלקם מוסלקים. 14 מבלים שנמצאו אצלם סמים עוכבו לחקירה ושוחררו במקום. החשודים יובאו בהמשך היום להארכת מעצר. המועדון נסגר לאלתר ובהמשך יוזמנו בעליו לשימוע.

איתי פנקס-ארד, מחזיק תיק הגאווה במועצת עיריית תל-אביב-יפו, אמר לאחר הפשיטה: "מבלי להיכנס לשיקולים המבצעיים של משטרת ישראל, הבחירה לבצע פשיטה כזו בעיצומו של חודש הגאווה ושבוע בלבד לפני מצעד הגאווה היא בחירה שגויה קטגורית, מיותרת ומזיקה ליחסי האמון בין המשטרה לבין הקהילת הלהט"ב. דווקא על רקע הדיאלוג השוטף והמוצלח שמתנהל בין מנהיגות הקהילה והמרכז הגאה לבין משטרת תל אביב צורמת ההחלטה להלך אימים על תיירים ומקומיים כאחד. בצאת החג נבקש לקיים ישיבה עם פיקוד המחוז על מנת לוודא שאין כוונה או תכניות להיטפל למקומות הבילוי של הקהילה, וכן לוודא שהפעילות המבצעית לא כוללת פגיעה בכבודם של להט״בים כפי שנראה בסרטונים שהופצו".

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות המקרה, הסקת המסקנות והרגישות הנדרשת בטיפול בקהילה הגאה, ביום שני הקרוב תתקיים פגישה משותפת של המשטרה ונציגי הקהילה במטרה להמשיך ולפעול בשותפות להבניית תהליכים למניעת נזקי תופעת השימוש בסמים".

מבחנות סמים
מבחנות סמים | צילום: דוברות המשטרה

לפני כחודש פשטה המשטרה על שתי מסיבות טבע שפעלו ללא רישיון – אחת באזור יער נחושה במטה יהודה ואחת באזור הכפר בית ג'ן, בסמוך להר מירון. בסך הכל עוכבו תשעה בני אדם.

מאות צעירים שהגיעו למתחם המאורגן באזור יער נחושה, שכלל בתוכו עמדת תקליטן, בר אלכוהול, אוהלים וציוד הגברה בשווי עשרות אלפי שקלים – פוזרו מהמקום. מתחקור ראשוני התברר כי מדובר במסיבה מתוכננת ומאורגנת היטב, שפעלה באופן לא חוקי כאשר על פי החשד, כל אחד רכש כרטיס כניסה וסומן בצמיד יד המאפשר לו גישה למסיבה ולרכישת אלכוהול.

המשטרה החרימה את ציוד ההגברה ועיכבה לחקירה ארבעה חשודים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, בהם מארגן המסיבה והתקליטן, בחשד להפעלת מסיבה ללא רישוי ומכירת אלכוהול בניגוד לחוק.