עם אזיקים: ההורים החשודים ברצח הגיעו להלוויית התינוק • תיעוד

השניים, החשודים כי התעללו בבנם בן הארבעה חודשים וגרמו למותו, הובאו למקום בניידות כשהם מלווים בשוטרים. האב היה כפות ברגליו. המשטרה: "סוגיה מוסרית - המשימה בוצעה תוך הפגנת רגישות"

זמן צפייה: 02:15

ההורים מאשקלון החשודים ברצח בנם התינוק, לאחר שלפי החשד התעללו בו, הגיעו היום (שישי) להלווייתו. השניים הובאו למקום בניידות משטרה, כשהם מלווים בשוטרים. האב היה כפות באזיקים לרגליו.

מפקד משטרת אשקלון, סגן ניצב מייק כהן, מסר כי "לנגד עינינו עלתה הסוגיה המוסרית והאנושית להשתתף בהלוויית בנם. הוחלט לאפשר זאת תוך הקפדה על מגבלות הקורונה, וכן על אי שיבוש מהלכי החקירה בעת קיום ההלוויה
המשימה בוצעה תוך הפגנת רגישות למקרה זה ולמציאות מבצעתי נדרשת במקרים כאלה".

לעוד כתבות בנושא:

החשד לרצח התינוק בדרום: "האב הטיח את התינוק – האם הייתה עדה"

החשד להתעללות באשקלון: נקבע מותו של התינוק

החשד להתעללות בתינוק בדרום: נקבע מוות מוחי לבן הארבעה חודשים

ההורים מאשקלון החשודים ברצח הגיעו להלוויית התינוק
ההורים מאשקלון החשודים ברצח הגיעו להלוויית התינוק

אתמול, בדיון בהארכת המעצר של ההורים, חשפה נציגת המשטרה אירוע מזעזע, וסיפרה כי בניגוד לטענותיה של האם - במשטרה חושדים כי היא דווקא כן ראתה את האלימות שהפגין האב כלפי התינוק, לפחות באחד מהמקרים. "האם הייתה עדה לפגיעה בפעוט בדרך של טלטול והטחתו על הספה מצד האב", אמרה הנציגה. מעצרו של האב הוארך עד ליום רביעי, ומעצרה של האם הוארך עד ליום שני.

בדיון, השופטת יצאה נגד האם, וטענה עליה כי היא "סירבה להאמין ולהפנים שבעלה מסוגל לעולל חבלות ולגרום לתינוק לפגיעה, שבסופו של דבר הביאה למותו". לדבריה, התקדמות החקירה מלמדת כי החשודה "הייתה עדה להתעללות ולא עשתה די, עצמה את עיניה והעדיפה לקבל את הסבריו המיתממים שהיו נוחים לה".

"האם לא פנתה למשטרה ולא לרווחה שהיא חושדת שהוא מתעלל", הוסיפה השופטת, "כך יצא שבסופו של יום - הוא נפטר". השופטת התירה להורים לצאת להלוויית בנם.

שני ההורים, כאמור, חשודים ברצח בנם בן הארבעה חודשים, שאושפז בשבוע שעבר בטיפול נמרץ בבית החולים ברזילי, כשהוא במצב קשה וסובל מחבלת ראש. בהמשך, יום לאחר שנקבע לו מוות מוחי, הוא הלך לעולמו. לכן, אתמול המשטרה שינתה את סעיף החשד נגד השניים מהתעללות לסעיף של רצח של קטין חסר ישע, התעללות, תקיפה וגרימת חבלה.