"מסכנים ציבור שלם": המאבק במכירה ובשימוש בנפצים לפני פורים

מקלות הנפץ הקטנים והבלתי חוקיים מרעישים רחובות שקטים בערים רבות, בעיקר בימים שלפני החג. בעיריית ראשל"צ החליטו לפעול נגד התופעה המסוכנת: "זאת סכנת נפשות, לילדים ולציבור"

זמן צפייה: 03:11

הנפצים, מקלות הנפץ הקטנים, הבלתי חוקיים ובעיקר המסוכנים, מתחילים להימכר מדי שנה ככל שמתקרב חג פורים. השנה, החליטו בעיריית ראשון לציון לפעול נגד התופעה. רז קינסטליך, ראש העיר, אמר: "מדובר במשהו שמטריד ציבור שלם של תושבי העיר, מאות תלונות במוקד שלנו ב-106. זאת סכנת נפשות. לצערי, מוכרים לילדים שלנו דברים מסוכנים, שמסכנים קודם כול את הבריאות שלהם ואחר כך גם את הבריאות של הציבור כולו. גם בעלי חיים סובלים מזה. לקחנו החלטה השנה. אנחנו הולכים על הנושא הזה בכל הכוח".

שכונות שלמות ברחבי הארץ מתעוררות באמצע הלילה לקולות הנפץ. לכן, כאמור, פועלים בעירייה על מנת למגר את התופעה המסוכנת. יוכי אילן, מנהלת אגף סיור ופיקוח, סיפרה: " מצאנו תוך מרדף אחרי ילדים נפץ דינמיט. מפיצוץ כזה מתעוררת חצי שכונה. ילדים, כלבים נובחים. זה אחד הנפצים הכי קשים שיש לנו". ואם הנפץ מתפוצץ לאחד הילדים שמפעילים אותו ביד, אמרה אילן: "תלך לו אחת האצבעות".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בת ה-15 שנאבקת בגזענות: "שומעת סיפורים מזעזעים"

נשיאת העליון: השופטת שהציעה לברלנד לקחת מנטוס – תזומן לבירור

"היו אנשים נחמדים": התאבדות המנחה הבריטית מזעזעת את הממלכה

ילדים מפעילים נפצים בראשון לציון
ילדים מפעילים נפצים בראשון לציון | צילום: החדשות 13

חשוב להדגיש ולומר שמכירת נפצים לקטינים או למבוגרים היא בלתי חוקית, ובכל זאת הם נמכרים בחנויות רבות וכמובן גם ברשתות החברתיות. בחברה לביטחון בעיר הצליחו להיכנס לקבוצת טלגרם שבה נמכרים הנפצים. מאה יחידות של "פיצה", סוג של נפץ קטן, יעלו מאה שקלים. 12 "מקלות סבא" גם כן.

רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון
רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון | צילום: החדשות 13

לסיכום, אמר ראש העיר: "אנחנו מתכוונים כעירייה, כמשטרה, לטפל בבעיה הזאת. אנחנו לא נרפה לא רק מאלה שמוכרים, גם מאותם ילדים שישתמשו בזה, גם הם ייענשו במלוא החומרה".