שני לוחמי אש הודחו בחשד שהזמינו נערות ליווי במהלך נופש מבצעי

ההחלטה להדיח את הקצינים הבכירים מתפקידם התקבלה בתום חקירת האירוע, שבו על פי החשד הזמינו הכבאים שירותי מין תוך שימוש בכספי ועד העובדים. כעת השניים עומדים בפני שימוע לפני פיטורין

זמן צפייה: 01:06

שני קצינים בכירים בשירות הכבאות וההצלה הודחו מתפקידם, בחשד שהיו מעורבים באירוע בו מספר כבאים על פי החשד השתמשו בכספי ועד העובדים על מנת לממן הזמנת נערות ליווי וחשפניות במהלך נופש מבצעי. השניים עומדים כעת בפני שימוע לפני פיטורין.

בחודש שעבר נפתחה חקירה בנציבות הכבאות ובנציבות שירות המדינה בנושא, ובתומה החליט נציב הכבאות דדי שמחי כאמור להדיח את השניים מתחנת הכיבוי ביתר עילית. הנופש אירע לפני כשלושה חודשים, והחשד המרכזי הוא כאמור שאותן נערות ליווי מומנו על ידי כספי הוועד – כלומר על ידי כספי המדינה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

האם כבאים הזמינו נערות ליווי במימון ועד העובדים?

האם נציב הכבאות וההצלה ניסה להתערב במינוי השר לביטחון הפנים?

בכיר בשירותי הכבאות נחקר בחשד לשורת הטרדות מיניות של עובדות

כבאים בנופש מבצעי
כבאים בנופש מבצעי | צילום: חדשות 13

לידי חדשות 13 הגיעו התכתבויות וואטסאפ הממחישות את קשר השתיקה של לוחמי האש סביב האירועים. כך למשל, כותב לוחם אש א', חבר הוועד, בקבוצת הוואטסאפ של התחנה: "חברים יקרים, רציתי לומר תודה על הארגון המוצלח של גיבוש התחנה, לכל המשתתפים ולעוזרים, היה נפלא. ותזכרו אנחנו משפחה עד הפנסיה ומה שקורה במשפחה טוב שיישאר במשפחה". לוחם אש ב' משיב לו: "מצטרף. תודה לכולם היה טיל" ואילו לוחם אש ג' מצטרף לשיחה ועונה: "מקווה שיהיה אחד כזה עוד לפני הקיץ הבא".

מדוברות כבאות והצלה נמסר בתגובה: "הנושא מצוי בחקירה ולכן אנו מנועים מלהתייחס עד סיומה וקבלת הממצאים".

תגובת ארגון עובדי הכבאות הארצי: "הארוע המדובר אינו 'נופש מבצעי' ומשכך לא מומן מכספי מדינה. מדובר ביום גיבוש פרטי של עובדי תחנה מקומית, שמומן מכספי המשתתפים בלבד. אין ולא היתה לארגון עובדי הכבאות כל נגיעה בארגון האירוע, בניהול או מימון הארוע. אנו קוראים לחקור את הארוע עד תום על ידי נציבות שרות המדינה, שהיא הגוף היחיד שבסמכותו לברר חשדות, לנהל הליכים משמעתיים ולקבל החלטות בעניין עובדי מדינה. צר לנו שנציב כבאות והצלה דדי שימחי עסוק בהכפשת ארגון עובדי הכבאות תוך הצגת מצג שווא, ופגיעה בתדמית עובדי המערך".