מתחזק החשד: הגורם לשריפה במבוא מודיעים – הצתה

בעקבות כמה בדיקות שנערכו על ידי כלבנים ואנשי מקצוע, בשירות כבאות והצלה חושדים שהאש שהחריבה את היישוב היא תוצאה של פעולת זדון. לפי החשד, ההצתות בוצעו לאורך בית העלמין של מודיעין

זמן צפייה: 07:01

(בווידאו: תושבי מבוא מודיעים מנסים לעכל את הנזק)

גל השריפות: בשירות כבאות והצלה לישראל מעריכים הבוקר (שני) כי השריפה שפרצה בחבל מודיעין והחריבה את היישוב מבוא מודיעים היא תוצאה של הצתה. זאת, בעקבות כמה בדיקות שנערכו על ידי כלבנים ואנשי מקצוע. אתמול, כזכור, בניגוד להערכה הראשונית, עלה החשד כי מדובר בהצתה, והבוקר כאמור, מתחזק החשד.

בתוך כך, שר הפנים אריה דרעי הנחה היום לאפשר לאזרחים שביתם נשרף בשבוע שעבר להנפיק תעודות זהות ודרכונים חדשים ללא תשלום.

אתמול, כזכור שירות כבאות והצלה הודיע כי הוא בודק חשד להצתה בשריפה שפרצה ביער בן שמן, במהלך גל החום הקיצוני שפקד את ישראל. לזירה הגיעו ביום שישי צוותי חוקרים מאגף החקירות של הכיבוי, בסיוע כלבים וציוד טכנולוגי, וממצאי החקירה העלו כי ישנם מספר מוקדים לשריפה במקום - מה שהעלה את החשד להצתה.

לעוד כתבות בנושא:

תושבי מבוא מודיעים מנסים לעכל את הנזק: "לא נשאר מהבית דבר"

במכבי האש חושדים: "השריפות במבוא מודיעים – כתוצאה מהצתה"

היערכות לפינוי אלפים באזור מודיעין: "רוב מבוא מודיעים הוחרב"

נזקי השריפה במבוא מודיעים
נזקי השריפה במבוא מודיעים | צילום: החדשות 13

כאמור, ביום חמישי השתוללה שריפת ענק באזור היישוב מבוא מודיעים - בתים רבים עלו באש ותושבי המקום פונו. השריפה התפשטה למתקן אדם, לשילת ולנאות קדומים, וכתוצאה מכך כביש 443 נסגר למשך יממה. בשל מזג האוויר הקיצוני שלווה ברוחות עזות, לצוותי הכבאות נדרשו שעות רבות על מנת להשיג שליטה על האש. עמי אשד, מפקד מחוז מרכז בכבאות והצלה, אמר במהלך השריפה כי "כמעט כל היישוב מבוא מודיעים הוחרב".

אתמול, סיפרה רוזי ריצ'מן, שהתגוררה במקום עם בעלה טובי וגידלה בו את ארבע בנותיהם, על ממדי הנזק. "הכול כאן שרוף לגמרי - כרגע אי אפשר לראות שום דבר שנראה כמו בית. לא נשאר ממנו שום דבר", אמרה בריאיון לחדשות 13. "כרגע אנחנו חיים מרגע לרגע. מנסים להבין איפה נבלה את הלילה ואיך נעביר לילדים תחושה של שגרה".

Amckqk
היישוב מבוא מודיעים לאחר השריפה

כבר ביום שאחרי השריפה, מתנדבים רבים לקחו אחריות על הסיוע לבני היישוב - רבים מהם ללא היכרות מוקדמת עם חברי הקהילה שנותרו מחוסרי בית. אולם, לדעתה של רוזי אין לראות בכך פתרון: "ממשלת ישראל חייבת להגדיר את זה כאסון ולקחת אחריות על השיקום". עוד הסבירה רוזי, כי "אני לא יודעת מה בני היישוב שלי יעשו מחר. הם הקימו את המדינה הזאת כשלא היה כאן שום דבר, מרמלה ועד לירושלים. היו להם כאן עסקים – עכשיו אין להם פרנסה". לדבריה, "זאת האחריות של המדינה לדאוג להם".