"זו לא תאונה - זה רצח": הוארך מעצר הנהג הדורס מהתאונה בשרון

בית המשפט האריך בשלושה ימים את מעצרו של יהונתן פדידה שדרס למוות את רוכבי האופניים יניב לוגסי ותומר ויינשטיין. אחיו של האחרון: "הוא נטל סמים ונסע במהירות מופרזת - הוא לא מסכן"

זמן צפייה: 01:12

בית המשפט השלום בפתח תקווה האריך היום (שלישי) בשלושה ימים את מעצרו של יהונתן פדידה, בן 29 מאור עקיבא, החשוד שדרס למוות את רוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי לפני כעשרה ימים בכביש 5511, סמוך למחלף הדרים שבשרון.

השופט קיבל חלקית את בקשת המשטרה, כיוון שזו הגיעה לדיון ללא מסמכים וללא ביצוע פעולות חקירה. "התשתית הראייתית חזקה, יש חשש לשיבוש מצד החשוד", אמר השופט. "לא נעלמה מעיניי העובדה שמדובר בהארכת מעצר שלישית, זו חקירה מסובכת, עם תוצאות קשות".

לפני הדיון, עידן, אחיו של תומר ויינשטיין, תקף את הנהג: "זאת לא תאונה - זה רצח. הוא לקח כלי רצח, נטל סמים, נסע במהירות מופרזת ורצח את תומר ויניב. הוא לא מסכן ולא צריך פסיכולוג".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

עדויות על עייפות וקשיים בנהיגה: קו 947 – אסון ידוע מראש?

מהירות מופרזת ונסיעה באדום: המאבק של שוטרי מוקד מצלמות הכביש

האחים של תומר, הרוכב שנדרס למוות: "מי שנוהג – שייקח אחריות"

יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון
יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון | צילום: באדיבות המשפחות

לפני שישה ימים, בדיון בהארכת מעצרו של פדידה, נציג המשטרה אמר כי החשוד זרק מהרכב לאחר התאונה שקית שהכילה קנאביס, וכינה אותו "פצצה מתקתקת". הנציג אף סיפור כי בדמו של פדידה נמצאה אינדיקציה לשימוש בסמים סמוך לזמן התאונה, והוסיף כי הוא נהג בפסילה.

בדיון אמר השופט כי "אחרי התאונה פדידה היה עסוק בלהעלים סמים מהאוטו, במקום לסייע לפצועים", ואף הוסיף כי למרות שהתיר לאביו לחבק את בנו בדיון הקודם, האב ניצל זאת להעברת מסרים שנחשבים שיבוש מהלכי חקירה.

שלושה ימים לפני כן, פורסם בחדשות 13 סרטון שהנהג הפוגע העלה לרשתות החברתיות. בתיעוד הוא מתגאה ומסביר על השיפורים שעשה ברכבו. "אני רואה סימני צמיגים על הכביש - יש פה הרבה משוגעים. ניגש לעניין, אני רוצה להדגים לכם את הפעולות של האוטו. אתה שם ברקס, לוחץ גז - והאוטו עף", אמר פדידה בסרטון.

הזירה שבה נפגעו רוכבי אופניים בשרון | צילום: מד''א

כזכור, ביום שני שעבר נהרגו תומר וינשטיין ויניב לוגסי, בזמן שרכבו על אופניים בכביש 5511. אודי לוי, חבר בקבוצת הרכיבה של השניים, הגיע לזירת האירוע דקה לאחר הפגיעה וסיפר ש"מצא את האופניים מרוסקים לחלוטין". לאחר מכן הוא החל לבצע עיסויים לנפגעים: "הייתי ממש בפעולה בלי מחשבה. עשיתי את מה שאני יודע לעשות. מחשבות זה רק לאחר מכן. ניסיתי לעזור, מה שאני יכול, והודעתי לקבוצה שלי שלא ירדו למטה. זה אמור להיות כביש מוגן יחסית".

לוי סיפר על תחושותיו לאחר המקרה ואמר כי "אתה מעכל שאיבדת שני חברים פשוט על כלום. זה ממש הזוי, אתה יודע, מחשבות רצות ממש. זה עצוב מאוד". עוד אמר לוי כי "מישהו צריך להרים את הכפפה ולעשות עם זה משהו. צריך לדאוג לזה, צריך לטפל בזה. לראות אנשים נהרגים פה בכבישים כשהם עושים ספורט - זה נורא ואיום. על זה חשבתי בעיקר היום. אנחנו נמשיך לרכב. זה ספורט וזה משהו חשוב לנו. זה מחליף לנו את הפסיכולוג, ממלא אותנו".

הרכב שפגע בשני רוכבי אופניים בכביש 5511 בשרון | צילום: מד''א