ברק על יחסיו עם אפשטיין: "מעולם לא הייתי איתו במסיבה"

יו"ר ישראל דמוקרטית סיפר שפגש את המיליארדר היהודי למעלה מעשר פעמים במשך השנים, בין היתר גם באי פרטי בקריביים, אך מעולם לא "בחברת נשים או בנות צעירות"

זמן צפייה: 03:55

על רקע הסערה סביב יחסיו של יו"ר מפלגת ישראל דמוקרטית אהוד ברק עם עבריין המין המורשע המיליארדר ג'פרי אפשטיין, ברק התייחס היום (שלישי) ליחסים איתו בריאיון ב-"daily beast" ואמר כי "מעולם לא הייתי אתו במסיבה, אף פעם לא פגשתי אותו בחברת נשים או בנות צעירות".

"להיפך", הוסיף ברק, "בביתו, פגשתי הרבה אנשים מכובדים. מדענים, זוכי פרס נובל, ופגשתי אותו גם בבוסטון במעבדות של אוניברסיטה בהן הוא תומך. באירועים האלה, חד משמעית לא פגשתי נשים או בנות".

ברק סיפר שמי שהכיר בינו לבין אפשטיין לפני כ-17 שנים היה הנשיא לשעבר שמעון פרס, "באירוע שבו נכחו הרבה אנשים מפורסמים וחשובים. מאז, פגשתי אותו למעלה מ-10 פעמים באירועים במשך השנים".

לכתבות נוספות בנושא >>

החברה שבה השקיעו ברק ואפשטיין קיבלה בעבר כמיליון שקל מהמדינה

ברק: "בוחן איך לנתק קשר עם החברה שקשורה למיליארדר אפשטיין"

לחץ מצד הפרקליטים וחשש הקורבנות: המרדף המסועף אחר אפשטיין

ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין | צילום: גטי אימג'ס

כמו כן, ברק ציין שהוא ביקר את אפשטיין באי פרטי בקריביים "פעם אחת, לכמה שעות, ושנים אחרי הפרסומים על מסיבות מין שערך", אמר ברק והדגיש שוב - "אף פעם לא הייתי שם במסיבה".

ברק התייחס שוב גם למענק שקיבל בסכום של 2.3 מיליון דולרים, שהוא מסרב לחשוף פרטים אודותיו, ואמר שהוא לא יודע אם לאפשטיין היה קשר לתשלום שהוא קיבל: "עשיתי מה שהתחייבתי לעשות. אני עושה מחקרים ומייעץ בנושאים גאופוליטיים עבור הרבה צדדים שמעוניינים בכך. זה תלוי בהם אם הם רוצים לספר על זה".

מוקדם יותר היום, פורסם לראשונה בחדשות 13 כי אפליקציית שירותי ההצלה "ריפורטי", שבה השקיעו יו"ר ישראל דמוקרטית אהוד ברק, ועבריין המין המורשע המיליארדר ג'פרי אפשטיין, קיבלה מהמדינה מענק של קרוב למיליון שקלים.

אהוד ברק
אהוד ברק | צילום: רויטרס

בדצמבר 2015, שמונה חודשים לאחר שהשניים רכשו מניות בסטארט-אפ, לשכת המדען הראשי שפועלת במסגרת משרד הכלכלה, אישרה לחברה מענק פיתוח של 200 אלף דולר מקופת המדינה. אולם, בטופס הבקשה, הפקידים לא יכלו לראות שמאחורי חברת ההשקעות "א.ה. סום", עומד גם אפשטיין, פדופיל מורשע.

הפקידים, אינם היחידים שלא ידעו את מקור הכספים. גם יתר השותפים של ברק לא ידעו בהכרח מניין הגיע ההון שהתערבב בכספי הציבור. גיל ארזי, למשל, אמר לחדשות 13 כי "בוודאי שלא ידענו על שום קשר של המשקיעים שלו, או של משהו אחר".

ג'פרי אפשטיין
ג'פרי אפשטיין | צילום: gettyimages

בשבת הודיע ברק כי עורכי דינו בוחנים את האפשרויות לניתוק קשרים עסקיים עם חברתו של אפשטיין. זאת, לאחר מעצרו של אפשטיין בשל חשדות לסחר בנערות לצרכי מין, כאשר מאז שנעצר החל דיון ער אודות הקשר בינו ובין יו"ר ישראל דמוקרטית. על פי דיווח של גידי וייץ ב"הארץ", לא רק שלשניים קשר עסקי - אלא שאפשטיין מימן חלק ניכר מההשקעה בחברת סטארטאפ שבבעלות ברק.

מברק נמסר אז בתגובה לפרסום: "זיהיתי את ההזדמנות העסקית ורשמתי בישראל שותפות בשליטתי. משקיע בה מספר מצומצם של אנשים שאני מכיר, בעסקה מסחרית שווה לכולם. מכיוון שמדובר בהשקעות פרטיות, לא ראוי ולא נכון שאחשוף את פרטיהם של הגורמים שהשקיעו".

אפשטיין, שהורשע בעבר בעבירות מין לאחר ששידל נערה לזנות, נעצר לפני כשבוע בחשד שביצע עבירות סחר בבני אדם. לדברי בכיר ברשויות האכיפה האמריקניות, אפשטיין שילם לקטינות עבור עיסויים ומעשים מיניים. לאחר המעשים, על פי החשד, נתן להן סכום כסף נוסף על מנת שיספקו לו נערות נוספות שיבצעו בו מעשים דומים. עוד אמר הבכיר כי חלק מהקורבנות, לכאורה, היו נערות בנות 14.