הנהג שדרס למוות את הנער שלו אמסלם הורשע בהמתה בקלות דעת

בימה"ש המחוזי הכריע כי אלי בר זכאי, שדרס את הנער במרכז ת"א, לא יורשע בהריגה. בר זכאי הורשע בנהיגה בשכרות, חבלה חמורה, ושיבוש הליכי משפט. "האמת רחוקה מלהיות נר לרגליו"

זמן צפייה: 01:55

ביהמ"ש המחוזי בתל אביב מסר הבוקר (חמישי) את הכרעת הדין בעניינו של אלי בר זכאי שהואשם בדריסתו של הנער אילון שלו אמסלם ביולי 2018, וקבע כי הוא לא יורשע בהריגה. בר זכאי הורשע בהמתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות, חבלה חמורה, נהיגה במהירות שלא בהתאם לתנאי הדרך, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט וניסיון להשמדת ראייה.

דקלה, אמו של הנער, פרצה בבכי באולם. היא ציינה כי "הילדים לא הדאיגו אותו, הוא דאג לביטוח של הרכב, זה היה מעשה הרג במודעות, אדישות - זה כמו אדם שיכור שלוקח אקדח ויורה ברחוב". השופט בני שגיא אמר על עדותו של הנאשם בהרכעת הדין: "האמת רחוקה מלהיות נר לרגליו, גרסתו מנותקת". קובי אמסלם, אביו של הנער, ציין כי "בית המשפט קבע בצורה ברור שחיי אדם בכביש לא הפקר, מי שקטל בני אדם מקומו מאחורי סורג ובריח, שום עונש לא יחזיר לנו את אילון".

עוד נכתב בהכרעת הדין כי "בית המשפט מצא כי הגרסאות השונות שמסר הנאשם עומדות בסתירה חזיתית לכלל הראיות שהוגשו, וקבע כי קו ההתנהלות הפסול שאפיין את הנאשם לפני התאונה, במהלכה, ומיד בסמוך לאחריה, המשיך באופן ישיר גם במסגרת ההליך המשפטי בעניינו, עת מסר הנאשם עדות כוזבת בבית המשפט".

"בית המשפט הגיע למסקנה, כי לולא השפעת האלכוהול ואופן הנהיגה הפראי מעל המהירות המותרת, לא הייתה מתרחשת התאונה שגרמה למותו של אילון ולפציעתו של דניאל".

לכתבות נוספות בנושא >> 

"נשארת בן 13": חבריו של אילון שלו אמסלם ציינו את יום הולדתו

חברו של דורס שלו אמסלם קרס בעת עדותו: "אמרתי לו שישתה מים"

אלי בר זכאי, הנהג החשוד בדריסה למוות של אילון שלו-אמסלם (חדשות עשר)
אלי בר זכאי, הנהג החשוד בדריסה למוות של אילון שלו אמסלם | צילום: חדשות 13

כמו כן, בהכרעה צוין כי "מיד לאחר התאונה החל הנאשם בביצוע שורת פעולות שכל מטרתן הייתה למלט את עצמו מלשאת אחריות על מעשיו, עת ניסה לשתות כמות מרובה של מים במטרה לשבש את בדיקת השכרות, 'תדרך' את חברו למסור עדות לפיה לא שתו אלכוהול, ומחק את היישומון שהקליט את שיחותיו השונות עם אחיו וחבריו לפני, במהלך ולאחר התאונה, והכל במטרה למנוע מחוקרי המשטרה להיחשף לשיחות שהכילו תכנים המלמדים על צריכת אלכוהול עובר לתאונה".

בית המשפט התייחס למותו של הנער וציין כי "פתיל חייו נגדע באופן הטרגי ביותר שניתן להעלות על הדעת. נגדע, אך ורק כי הנאשם החליט שהוא 'חייב' לשתות, 'חייב' לבלות, 'חייב' לעלות על ההגה, ו'חייב' לנהוג במהירות פרועה. כך, באבחה אחת, הותיר הנאשם משפחה כואבת שאינה יודעת מזור, וילד נוסף - דניאל, שנפגע בתאונה, וספק אם מראה חברו הטוב שנהרג לנגד עיניו יניח לנפשו כל חייו".

עו"ד ארז ריכטנברג מפרקליטות מחוז תל אביב הגיב להכרעת הדין: "בית המשפט הרשיע את הנאשם באחריות למותו של הקטין איילון שלו אמסלם ופציעתו של חברו. בית המשפט קיבל את עמדת המאשימה, שבמעשיו של הנאשם הוא היה אחראי לגרימת המוות ולחבלה שנגרמה לקטין. הנאשם נהג כשהוא שיכור, במהירות, ובפראות למרות שהוזהר על ידי חבריו שלא לעשות כן. לאחר התאונה, הנאשם השיל מעצמו את מעטפת המוסר הבסיסית וביצע פעולות שיבוש חמורות במטרה למלט את עצמו מהדין".

אילון שלו אמסלם, כזכור, נדרס למוות בחודש יולי 2018 ברחוב אבן גבירול בתל אביב. בר זכאי הגיע לתל אביב על מנת לבלות ובבדיקה נמצאה כמות חריגה של אלכוהול בגופו. אילון היה בן 13 במותו.