מסתמן: המשטרה תמליץ להעמיד לדין את אפי נוה בפרשת השוחד המיני

גורמי החקירה צפויים להמליץ על הגשת כתב אישום נגד ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, ככל הנראה בגין מרמה והפרת אמונים, בעקבות קשריו עם השופטת אתי כרייף

זמן צפייה: 00:58

פרשת "מין תמורת מינוי": המשטרה צפויה להמליץ להעמיד לדין את ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, בפרשת השוחד מיני בתמורה למינוי שופטים – כך דווח הערב (חמישי) בחדשות 13. במשטרה סבורים כי ישנן מספיק ראיות כדי להעמידו לדין, וההחלטה הסופית בעניין צפויה לעבור בקרוב לידי הפרקליטות.

חקירתו של נוה עומדת לפני סיום, והוא צפוי להיחקר עוד פעם אחת. במשטרה מתלבטים אם להמליץ להגיש נגדו כתב אישום בגין שוחד או בגין מרמה והפרת אמונים, כשכרגע הנטייה היא ללכת על האופציה השנייה.

נכון לעכשיו, אין מספיק ראיות להעמיד את נוה לדין מבחינת היבטים כלכליים, ולכן המלצות המשטרה יכללו ככל כנראה רק את קשריו עם השופטת אתי כרייף, ולא את קשריו עם עורכת הדין.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"מסכן את שלטון הימין": ח"כים ושרים בליכוד נגד נתניהו

בעקבות גל השריפות בעוטף: מאמצים קדחתניים לחזור להסדרה

פרשת ההטרדות ב"תלמה ילין": משרד החינוך יפרסם קוד אתי

אפי נוה בבית המשפט
אפי נוה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כחמישה חודשים התפוצצה הפרשה שהסעירה את מערכת המשפט. נוה נחשד בקבלת שוחד מיני במסגרת מינויה של שופטת השלום כרייף לפני כמה שנים, ובניסיון למנות שופט תמורות טובות הנאה מאשתו עורכת הדין, ששמה לא הותר לפרסום. מאז, נוה הספיק להתפטר מתפקידו ולאחרונה אף נבחר אבי חימי לראש לשכת עורכי הדין במקומו.

התכתבות בין נוה לבין השופטת כרייף שנחשפה בחדשות 13 העידה על רמת הקרבה בין השניים. בהתכתבות פונה מי שאז הייתה מועמדת לכס השיפוט בשאלה: "אתה בא איתי לאירופה?" ונוה משיב "הלוואי ויכולתי". בהמשך, המועמדת לשיפוט כותבת: "בוא ניפגש לשתות משהו...", ונוה משיב: "כן, כבודה". תשובה זו, יש לציין, נכתבה בטרם מונתה לשופטת. בתגובה, המועמדת לשיפוט דאז כותבת: "אני בלחץ. יש עוד מעט ראיונות", בהתייחסה לראיונות לקבלה לתפקיד ואילו ראש לשכת עורכי הדין לשעבר משיב: "יש עוד זמן".

אפי נוה, אתי כרייף
אפי נוה, אתי כרייף | צילום: החדשות 13

ההתכתבויות בין נוה לבין החשודות בפרשה ששימשו את המשטרה בחקירתה הגיעו מטלפון ישן של יו"ר הלשכה לשעבר, שנמסר לידיה של כתבת גל"צ הדס שטייף. אתר "הארץ" חשף כי שטייף פתחה את הטלפון באמצעות מומחה, וכי פרקליטות המדינה העניקה לה חסינות בתמורה למסירת המכשיר. צו איסור פרסום הוטל, בין השאר, על התוכן שחולץ מהטלפון.

יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר פנה בעבר למשטרה באמצעות פרקליטו בעז בן צור, בבקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד האדם שגנב לו את הטלפון הנייד, ונגד האנשים שעשו שימוש במידע הפרטי שהיה בו, בהם גם שטייף, שחשפה את הסיפור בגלי צה"ל.