"גייס נשים קשות יום": נעצר חשוד בניהול רשת להברחת סמים

מכתב האישום שהוגש נגד ד' עולה כי עלה בידו לארגן משלוח חסר תקדים של קוקאין מגרמניה לישראל, בשווי מיליוני שקלים. כשנחת בנתב"ג כמעט ונמלט, אך השוטרים הצליחו לעצור אותו בחנייה

זמן צפייה: 02:31

כתב אישום הוגש נגד ד' בגין ייבוא סמים וקשירת קשר לביצוע פשע, עבירה שהעונש שלה בחוק היא 20 שנות מאסר. על פי האישומים, ד', מנהל הרשת, הצליח לארגן משלוח חסר תקדים של קוקאין מגרמניה לישראל – אבל אז האדם שהיה אמור להביא את הסחורה מברלין ביטל, וד' נאלץ לבצע את המשימה בעצמו.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, לפני כשנה קיבל ד' בברלין מזוודה שהייתה מלאה בבגדים אך בדפנות הפנימיות שלה הוחבאו שמונה ק"ג של קוקאין ו-1,830 טבליות MDMA. שווי הסחורה בשוק עומד על כחמישה מיליון שקלים. לאחר שהנאשם נחת בשדה התעופה בן גוריון, הוא אסף את המזוודה מלאת הסמים ממסוע המזוודות והתקדם אל מגרש החנייה. ד' כמעט הצליח לחמוק החוצה, אך רגע לפני שהספיק להיכנס לרכבו הגיעה המשטרה ועצרה אותו.

סמים שהוברחו בנתב''ג
סמים שהוברחו בנתב''ג | צילום: חדשות 13

בתחילה ד' טען בפני החוקרים כי המזוודה שייכת לגבר אחר שביטל את נסיעתו לברלין, ואף טען כי הוא הכריח אותו להביא את המזוודה במקומו. פרקליטו של האדם שד' טוען שהיה אמור לנסוע לברלין וביטל הכחיש את הקשר שלו לאירוע. "הלקוח שלי, בשלב מסוים הסכים ולאחר מכן שינה את דעתו", סיפר עורך הדין שי נודל. "כנראה שאת כל העצבים שלו הוא הוציא על הלקוח שלי וניסה להפליל אותו".

עו"ד נודל אף גילה כי ד' שהקים את רשת הברחת הסמים, משתמש בעיקר בנשים קשות יום בשנות ה-50 וה-60 לחייהן בתור בלדריות. הוא שכנע אותן להעביר עבורו את המזוודות מבלי שהן יודעות שיש בתוכן סמים. בשיחה בין אחת הנשים לד' שהגיעה לידי חדשות 13 האישה העלתה בפניו את חששה: "אני פוחדת שיהיה שם משהו לא כשר כמו סמים. אני אמא לילדים וסבתא לנכדים - החופש שלי יקר לי".