סטה מהנתיב - ודרס: מורה נהיגה מואשם בגרימת מוות ברשלנות

לפי כתב האישום, נמרוד שוורץ בן ה-60 הוביל למותו של רוכב האופנוע חגי יצחק נדלר בנתיבי איילון בחודש מאי. מורה הנהיגה נאשם שהורה לתלמידתו לעבור מסלול, התחרט - והסיט את ההגה בחדות

רכב לימוד נהיגה
רכב לימוד נהיגה | צילום: חדשות 13

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (ראשון) כתב אישום נגד נמרוד שוורץ, מורה לנהיגה בן 60 מרמת השרון, בגין גרימת מוות ברשלנות של חגי יצחק נדלר בנתיבי איילון בחודש מאי.

לפי האישום, ב-29 במאי מעט אחרי השעה 16:00, העביר שוורץ שיעור לתלמידה במהלכו נהגה בנתיבי איילון לכיוון צפון. בזמן שנסעו סמוך למחלף שבעת הכוכבים, בנתיב הימני ביותר המיועד לפנייה ימינה בלבד, הורה שוורץ לתלמידה לעבור לנתיב השמאלי המוביל להרצליה פיתוח מבלי שהביט במראות הרכב - והתלמידה החלה לסטות לנתיב השמאלי.

התלמידה סטתה מנתיב נסיעתה שמאלה ונכנסה לנתיב נסיעתו של רכב מסוג "לקסוס". כאשר הבחין שוורץ כי חזית רכב ה"לקסוס" קרבה אל רכבו, הסיט את ההגה בחדות חזרה אל הנתיב הימני בכביש. באותה העת, רכב נדלר על אופנוע "קוואסקי" בנתיב הימני בכביש, מאחורי הרכב בו נסעו השניים, במהירות משוערת של 126 קמ"ש.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

"הפקירו למוות ברכב שהתהפך": אישום נגד המעורבים בתאונה בגליל

"ראה אדם שלא הכיר – והחליט להורגו": אישום ברצח בוחן הנהיגה

שלב אחר שלב: מסע הדקירות שהסתיים ברצח בוחן הנהיגה • תיעוד

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

ברגע הסטת ההגה ימינה, חסם רכבו של שוורץ את המשך נתיב נסיעתו של נדלר וכתוצאה מכך התנגש עם חזית האופנוע בדופן ימין של הרכב. נדלר הוטל מהאופנוע בעוצמה על גדר בטיחות מברזל אשר בשול הכביש ומיד לאחר מכן נדרס תחת גלגלי הרכב. ניידת מד"א הוזעקה אל זירת התאונה ומותו של נדלר נקבע במקום.

בבקשת המעצר של שוורץ, נכתב: "רשלנות המשיב מתעצמת, נוכח תגובתו המאוחרת בדמות הסטת הגה רכב הלימוד ימינה בצורה חדה, מבלי שנתן דעתו לתנועה בנתיב הימני. אף העובדה כי המשיב לא ישב במושב הנהג בעת התאונה, אין בה כדי להפחית מאחריותו ולצמצם את היקף רשלנותו".

יש לציין כי ברכב היו מותקנים מנגנונים ייעודיים המאפשרים למורה הנהיגה שליטה תפעולית מלאה על הרכב בזמן נסיעה ושליטה על אופן נהיגת התלמידה. בין היתר, הותקנו ברכב מערכת דוושות נוספת להאצה ובלימה ומערכת מראות פנימית וחיצונית.