"צריך לספר מה שקרה": העימות בין ברלנד לחשוד בפרשת הרצח

לחדשות 13 הגיעו תמלילי עדותו של החשוד שהודה, במהלך עימות עם הרב, ברצח ניסים שטרית בשנת 1986 והפליל שלושה חשודים נוספים. המשטרה ניסתה לחפש את הגופה אך ללא הצלחה • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:41

פרשת הרצח מלפני 30 שנה: לאחר ההתפתחות הדרמטית במהלכה הודה אחד החשודים המרכזיים במעורבות ברצח ניסים שטרית, בחדשות 13 פורסמו הערב (רביעי) תמלילי העימות שנערך בין החשוד לבין הרב אליעזר ברלנד. במהלך העימות ברלנד הפציר בחשוד לדבר: "אנחנו צריכים לספר את מה שקרה, אני מורה לך לספר מה שקרה".

בתגובה, נשבר החשוד ותיאר את המעשים: "אנחנו הלכנו כדי להפחיד את שטרית ולתת לו מכות. ג', צ' וב' הרביצו לו מכות והוא מת להם בין הידיים. אני לא הרבצתי לו אבל זה היה מול העיניים שלי. אחרי זה עשינו לו קבר ביעד וקברנו אותו. זה לא היה מתוכנן. החלטנו שאנחנו לא מגלים את זה לאף אחד". לאחר מכן, המשטרה הביאה אותו כדי לנסות ולהגיע לקבר של שטרית עד כה לא נמצאה גופתו.

מוקדם יותר היום, בדיון הארכת המעצר שהתקיים לאחד החשודים בפרשה הצהירה המשטרה לראשונה כי היא יודעת מי היו הרוצחים ומה היה חלקו של כל אחד מהחשודים. בדיון אמר נציג המשטרה כי התברר שרציחתו של נסים שטרית התרחשה ב-2 בפברואר 1986, שלושה ימים לפני התלונה שהוגשה בנוגע להיעדרותו. כמו כן, נודע למשטרה כי החטיפה בוצעה זמן קצר לפני הרצח.

כזכור, בחודש שעבר החלה המשטרה לעצור חשודים הקשורים לקהילת "שובו בנים" של ברלנד, במעורבות במקרי רצח והיעדרות שהתרחשו באמצע שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 באזור ירושלים. השבוע נעצר גם הרב ברלנד שנמצא במאסר ואתמול נודע כי הוא קשר את עצמו לחשדות נגדו. אמש פורסם במהדורה המרכזית כי בעבר הגיע אחיו של שטרית לברלנד ושאל אותו אם צריך להגיד קדיש על אחיו - וברלנד השיב בחיוב.