לאחר מעצר המטפלות בחשד להתעללות: אם נוספת התלוננה במשטרה

אמה של אחת התינוקות בגן הילדים בחיפה טוענת כי בתה נפגעה, והמשטרה סורקת את צילומי האבטחה בניסיון לאתר מקרים נוספים. "בתי חזרה עם שריטות ברגליים ובישבן"

זמן צפייה: 01:46

בחיפה חוקרים חשד שהתיעוד בו נראית מטפלת מתעללת בתינוקת בת חצי שנה הוא רק אחד בסדרה של אירועי תקיפה והתעללות בפעוטות נוספים באותו המעון. בשל ההתפתחות הזו בחקירה החלו חוקרי תחנת חיפה לסרוק צילומי אבטחה רבים מהמעון, בטווח של כמה שבועות לאחור וגבו עדויות מעובדים ומהורים נוספים לפעוטות במעון. "לפני חודש וחצי הבת שלי חזרה עם שריטות ברגליים ובישבן. אני ראיתי את זה אחרי המקלחת. באותה השנייה התקשרתי למנהלת הגן, שלחתי לה את התמונות ודרשתי לקבל תשובות", כך סיפרה לחדשות 13 אם נוספת שבתה רשומה במעון, שהגישה אתמול (שלישי) תלונה במשטרה.

"קיבלתי תשובה מוזרה ושקרית כמו 'הבת שלך עשתה את זה לעצמה' וככה פשוט מנהלת המעון דפדפה והחליקה את הסיפור הזה", הוסיפה האם. "הייתה לי הרגשה לא טובה. עד לאתמול כשזה אושש לי ולבעלי את התחושות שהיו לנו". על התיעוד הקשה אמרה, "ראיתי את הסייעת החשודה לוקחת את הבת שלי, מכניסה אותה באגרסיביות לתוך סלקל. הבת שלי צרחה שם. היא נענעה את הסלקל ושמה עליה חיתול ובשלב הזה הפסקתי לצפות בסרטון. הייתי מזועזעת"

עו"ד תמי אולמן, שמייצגת את המטפלות החשודות, אמרה כי "זו מטפלת שעובדת שנים רבות בגנים. מעולם לא הייתה שום בעיה. היא מצרה על המעשים ומביעה צער בפני המשפחה".

עוד כתבות בנושא:

אם התינוקת מחיפה: "התעללות קשה. דחפו לה החיתול לפנים בחוזקה"

חשד להתעללות בתינוקת בחיפה: נעצרו שתי מטפלות במעון • תיעוד

עורכת הדין תמי אולמן

כאמור, שתי מטפלות בנות 44 ו-28 בגן ילדים בחיפה נעצרו ביום שני בחשד בחשד להתעללות בתינוקת כבת חצי שנה, לאחר שאביה, תושב העיר, הבחין כי פניה חבולות לאחר שאסף אותה מהמעון והתלונן אתמול למשטרה. בתיעוד ממצלמת שהוסתרה בגן ניתן לראות את אחת המטפלות מטלטלת את התינוקת ומכה אותה. שתי המטפלות פוטרו מהמעון ושוחררו למעצר בית.

המטפלת בת ה-28 הודתה במעשים ובית המשפט שחרר אותה למעצר בית של חמישה ימים שלאחריו לא תוכל לעבוד עם ילדים למשך 45 ימים. המטפלת בת ה-44 שוחררה גם היא למעצר בית של חמישה ימים ולא תוכל לעבוד עם ילדים למשך 15 ימים.

עורכת הדין אולמן אמרה בדיון הארכת המעצר על המטפלת הצעירה: "כבר בשבת הנהלת המעון ישבה עם המטפלת וראו ביחד את הסרטונים. היו שני סרטונים ואירועים בלבד, למרות שצפו בסרטונים של שבוע שלם. מבלי להמעיט בחומרת האירוע, היא בסך הכל דחפה לתינוקת את המוצץ בכוח. היא הודתה מיד במעשים, התנצלה, היא מצטערת".

מטפלת בגן ילדים בחיפה שחשודה בהתעללות בתינוקת
מטפלת בגן ילדים בחיפה שחשודה בהתעללות בתינוקת | צילום: חדשות 13

ממשטרת ישראל נמסר כי "בעקבות סרטון שהופץ במדיה שבו מטפלת נראית מטלטלת פעוט, משטרת ישראל פתחה בחקירה מהירה שבמסגרתה הוריו של הפעוט אותרו והוזמנו למסור תלונה במשטרה. החקירה בעיצומה ומטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות. משטרת ישראל רואה בחומרה התעללות בקטינים או בחסרי ישע בפרט על ידי מי שהופקד להיות אחראי על שלומם של אותו ציבור שאין ביכולתו להגן על עצמו או לדווח על מה שקורה לו והיא פועלת נמרצות כדי למצות את הדין עם אותם אחראים".