אלמנת אופיר חסדאי: "היורה לא ברח – אלא חיבק את אשתו שבכתה"

דקלה חסדאי, שבעלה נורה אתמול למוות במהלך סכסוך על חנייה ברמלה, סיפרה בריאיון לאמנון לוי: "זה היה עניין של שניות – יצאתי להפריד ביניהם והוא כבר ירה בו"

זמן צפייה: 05:46

דקלה חסדאי, אלמנתו של אופיר שנורה אתמול (ראשון) למוות במהלך סכסוך על מקום חנייה ברמלה, שחזרה את רגעיו האחרונים. "לפעמים אנשים נושאים אקדח כדי להרתיע, אבל הוא לא איים, אלא פשוט הפתיע אותנו", סיפרה בריאיון ל"שש - אמנון לוי". "זה היה עניין של שניות. יצאתי להפריד ביניהם והוא כבר ירה בו. הייתי בהלם. הוא לא ברח מהמקום, אלא נשען על האוטו וחיבק את אשתו שבכתה".

"הוא ירה לו ברגל ואופיר אמר לו 'מה אתה עושה, למה אתה יורה בי?', אז הוא ירה בו בחזה – ואופיר נפל", הוסיפה. "הוא נפל על הבטן והמשקפיים שלו עפו, ניסיתי לדבר איתו, אבל הוא היה מרוח על הרצפה".

מותו של בעלה הותיר את חסדאי, החולה בניוון שרירים, ללא ביטחון כלכלי לדאוג לשתי בנותיה – אחת מהן אף היא לוקה בניוון שרירים, והשנייה חולה בשיתוק מוחין. בעקבות סיפורם תרם הציבור למעלה מ-200 אלף שקלים למשפחה. "אני צריכה עזרה כלכלית, כמה שיותר", אמרה. "שיהיה לי כסף לחיות ולגדל את הבנות שלי בכבוד. אם זה ציוד לבית הספר, אוכל שיהיה במקרר והטיפולים שלי שאני צריכה לעבור. אני מודה על כל שקל ושקל, אני במצב על הפנים אבל 20% אני מעודדת מהתמיכה של עם ישראל".

עוד בחדשות 13:

ויקטור קטן הוא החשוד ברצח אופיר חסדאי; מעצרו הוארך ב-7 ימים

אשתו של אופיר חסדאי שנורה ברמלה: "אין לי מושג איך אסתדר לבד"

החשוד ברצח הגבר ברמלה: "תקף את אשתי – יצאתי להגן עליה"

דקלה ואופיר חסדאי
דקלה ואופיר חסדאי | צילום: באדיבות המשפחה

מוקדם יותר היום האריך בית משפט השלום בראשון לציון בשבעה ימים את מעצרו של ויקטור קטן, בן ה-74 החשוד שירה למוות אתמול באופיר חסדאי, בן 40 ואב לשתיים, בחניון קניון עזריאלי שברמלה בשל ויכוח על חנייה. במהלך הדיון להארכת מעצרו אמר עורך דינו של החשוד, כי "מרשי סובל ממחלות לב חמורות", והוסיף כי "גם אשתו חולה במחלה קשה". בעדותה סיפרה רעיית החשוד כי חסדאי "תקף אותי וסטר לי".

סנגורו של קטן אמר כי החשוד ראה כי אשתו חולת הסרטן "הותקפה בידי המנוח. הוא ראה את הריב ביניהם, יצא החוצה מהרכב ופעל כהגנה עצמית כשירה שני כדורים". במהלך חקירתו אמר החשוד לחוקרים כי הוא "הרגיש סכנת חיים".

מלשכת משרד הבינוי והשיכון נמסר כי המשרד מלווה את משפחת חסדאי משנת 2015, לאחר שהמשפחה הגישה בקשה לקבלת דירה בדיור ציבורי ברמלה. ועדה בעניינם תיערך בשבוע הקרוב, ובמידה שלא תמצא דירה שמתאימה לצרכיהם - הם יהיו זכאים לסיוע בשכר דירה מטעם המשרד. השרה, יפעת שאשא ביטון, הנחתה את הגורמים הרלוונטיים במשרד ללוות את המשפחה עד לקבלת הדירה.

אופיר חסדאי
אופיר חסדאי | צילום: החדשות 13

אתמול, כאמור, חסדאי נורה למוות בחניון קניון עזריאלי ברמלה. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים אסף הרופא תוך שהוא מבצע בו פעולות החייאה, אך בהמשך צוות בית החולים נאלץ לקבוע את מותו. החשוד בירי, תושב לוד בן 74, נעצר לחקירה.

מאבטח שהיה במקום סיפר ששמע צעקות והזעיק עזרה. עוד הוסיף שכשהגיעו למקום הם ראו את הקורבן, ואת החשוד בירי שהיה בזירה. על פי החשד, המנוח ביקש מהיורה להתיישר כדי שיוכל להיכנס לחניה ליד, ואז החל העימות ביניהם שכאמור הסתיים בירי. פרמדיק מד"א שהגיע לזירת המקום סיפר: "ראינו גבר מחוסר הכרה לאחר שנפגע מירי, הייתה שם שוטרת שביצעה בו פעולות החייאה בסיסיות ואנחנו המשכנו לבצע פעולות מתקדמות, שנמשכו גם תוך הפינוי לבית החולים".

אופיר חסדאי
אופיר חסדאי | צילום: החדשות 13