מ"מ המפכ"ל החליט: יחידות מיוחדות ינסו למנוע אלימות נגד מוחים

עקב תקיפת המפגינים בת"א, ניצב מוטי כהן החליט שהימ"מ והגדעונים יהיו נוכחים במחאות. גנץ: "חייבים להעניש את התוקפים – לא ישתיקו מחאות". אוחנה: "המשטרה תטפל ביד קשה בכל גילוי אלימות"

זמן צפייה: 00:45

פרסום ראשון: בעקבות תקיפת המפגינים אתמול (שלישי) בתל אביב, החליט מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן שיחידות מבצעיות, כמו הגדעונים והימ"מ, יהיו חלק מהכוח בהפגנות ויסייעו במאמץ למנוע פגיעה במפגינים.

בתוך כך, ראש הממשלה החליפי גנץ התייחס לאלימות בהפגנות וכתב: "שנאת חינם פוררה וממשיכה לפורר את עם ישראל, שחוסנו האמיתי הוא באחדותו. תוקפי המפגינים חייבים להיתפס ולהיענש. אף אחד לא ישתיק מחאות בישראל כל עוד אנחנו כאן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המחאה בתל אביב: מפגינים נגד נתניהו הותקפו

גמזו: "האמון התערער. לא יהיו עוד הגבלות ללא היגיון"

"גאווה מטורפת": התצפיתנית שזיהתה את חוליית חזבאללה משחזרת

אלימות בהפגנות בתל אביב
אלימות בהפגנות בתל אביב | צילום: חדשות 13

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כתב: "בחייכם, תורידו את הלהבות. כמה שנאה באוויר. לא משנה בעד או נגד מי אתם, אני קורא לכולכם – ימין, שמאל, בעד/נגד רה"מ, נגדי או בעדי – להוריד את הלהבות. המשטרה תטפל ביד קשה בכל גילוי אלימות".

גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס לאירועים וכתב כי "האלימות והדם שנשפך בתל אביב הם על הידיים של נתניהו והשליחים שלו. מי שזורע הסתה יקבל דם. מי שקורא למפגינים מפיצי מחלות, ומסית נגד אזרחים שמפגינים נגדו, מוביל את ישראל למלחמת אחים. אנחנו ערב ט׳ באב והבעיה הגדולה שלנו היא שגדול מחרחרי השנאה בישראל יושב בלשכת ראש הממשלה".

מפגיני הדגלים השחורים חוסמים את נתיבי איילון | צילום: חדשות 13

כאמור, בהפגנות שהתקיימו אמש נגד ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים אוחנה בתל אביב, הותקפו כמה מפגינים. המפגינים טוענים כי שניים מהם אף נדקרו. על פי מארגני מחאת "הדגלים השחורים", חמישה הועברו לקבלת טיפול בבית החולים איכילוב שבעיר. באותו המקום, אחד המפגינים זרק אבן גדולה, לאחר שהותקף בעצמו, ופגע בשוגג בשוטר סמוי.

על פי עדויות מהאזור, המפגינים הותקפו באמצעות בקבוקי זכוכית וגז פלפל. רוב החשודים בתקיפה נמלטו - אחד נעצר. שי, אחד המותקפים, סיפר לחדשות כי הוא מקבל טיפול רפואי. והוסיף: "יהיה בסדר".