משפחת טקה מאיימת: נפנה לבג"ץ אם לא יועברו אלינו חומרי החקירה

הקליניקה לקידום שוויון, שמייצגת את משפחתו של הצעיר שנהרג מירי שוטר, פנתה לפרקליט המדינה ולראשת מח"ש לאחר שבקשתה הקודמת לא נענתה. "דורשים לקבל תשובה עד יום שני"

זמן צפייה: 02:35

משפחתו של סלמון טקה, הצעיר שנהרג מירי שוטר בחיפה, פנתה היום (שלישי) לפרקליט המדינה שי ניצן ולראשת מח"ש קרן בר מנחם-קרניאל, בדרישה נוספת לקבל לידיהם את חומרי חקירת הפרשה. הפנייה נעשתה באמצעות הקליניקה לקידום שוויון של אוניברסיטת בר אילן.

המשפחה, שדרשה לעיין בחומרי החקירה בטרם השלמתה, ולפני שניצן מגבש את החלטתו בתיק, מאיימת כעת כי תפנה לבית המשםט במידה ובקשתה לא תיענה פעם נוספת. זאת, לאחר שאתמול הודיעה מח"ש כי החקירה הסתיימה, ושחררה את השוטר החשוד ממעצר.

"אנו שבים ומבקשים לקבל את החלטתכם בעניין כעת, ובטרם גיבוש החלטה בדבר העמדה לדין", נכתב בפניית המשפחה. "ככל שהבקשה תידחה, או לא נקבל מענה עד ליום שני הקרוב, נפנה לבית-המשפט בבקשת סעד מתאים".

לעוד כתבות בנושא:

מסתמן: הקצין שירה בסלמון טקה יואשם בגרימת מוות ברשלנות

הקצין שירה למוות בסלמון טקה שוחרר ממעצר בית

אב הקצין שירה בטקה: "הוא ניסה לבצע שוד, בני רצה למנוע זאת"

אימו של סלמון טקה באזכרה
אימו של סלמון טקה באזכרה | צילום: חדשות 13

אמש, כזכור, דווח בחדשות 13 כי ככל הנראה, במחלקה לחקירות שוטרים עתידים להאשים את הקצין שירה למוות בסלמון טקה בגרימת מוות ברשלנות. מדובר בסעיף מופחת לעומת המתה בקלות דעת, שמוקדם יותר אתמול יוחסה לקצין.

בסוף השבוע האחרון הועבר חומר החקירה לידי פרקליטי מח"ש, ובימים אלה הם עוברים עליו. ייתכן כי בהמשך יוחלט על השלמות חקירה. בסופו של דבר, מי שיחליט על סעיף האישום יהיה פרקליט המדינה, שי ניצן - ועדיין ישנה אפשרות שהסעיף יופחת עוד יותר, לעבירה משמעתית.

מאות אנשים בהלווייתו של סלמון טקה
מאות אנשים בהלווייתו של סלמון טקה | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר אתמול, כאמור, החליט בית המשפט לשחרר ממעצר בית את הקצין, תחת איסור כניסה לתחנת המשטרה זבולון למשך 45 ימים, ואיסור הגעה לזירת הירי בקריית חיים. בדיון הודיעה נציגת המחלקה לחקירות שוטרים כי החקירה הסתיימה והתיק הועבר לפרקליטות. בעקבות הרפורמה בעבירות ההמתה שנכנסה לתוקפה לפני חמישה ימים, הומרה העבירה המיוחסת לקצין מהריגה ברשלנות להמתה בקלות דעת, שדינה עד 12 שנות מאסר.

נציגת מח"ש אמרה במהלך הדיון בבית המשפט השלום בחיפה, כי החוקרים נמצאים בקשר רציף עם בני משפחתו של טקה, ומעדכנים אותם בשלבי ההליך והחקירה. היא הוסיפה כי טרם התקבלה החלטה אם הקצין יחזור לעבודתו במשטרה וכי הוא משתף פעולה עם חוקריו. הקצין נכנס לאולם כשהוא מלווה באבטחה כבדה של מספר שוטרי יס"מ.

אימו של סלמון טקה באזכרה
אימו של סלמון טקה באזכרה | צילום: חדשות 13

משפחת טקה הגיבה להפחתת חומרת העבירה: "כל שמשפחתו של סלמון טקה מבקשת הוא גילוי האמת ואת עשיית הצדק. למרבה הצער, החלטות מח"ש והפרקליטות עד כה, בהודעותיהן לציבור, בהדלפות על נטייתן לייחס אחריות מופחתת לשוטר שהרג את יקירן בדמי ימיו ובקוצר ידן להתמודד עם הכפשת שמו - אינן מבשרות טובות. מלכתחילה השוטר היורה קיבל יחס שונה וסלחני כאשר הושם במעצר בית בבית מלון למרות שירה והרג את סלמון".

"יחס זה בולט לנוכח מדיניותן הרשמית של רשויות אכיפת החוק לבקש מעצר על מנת למנוע מסוכנות ושיבוש חקירה באירועים אחרים המסתיימים במותו של אדם", הוסיף פרקליט משפחת טקה. "המשפחה רואה בשחרורו של השוטר ממעצר בית המשך ישיר לאותה התנהלות מצערת. מבלי לגרוע מכך נבקש להבהיר כי העבירה המיוחסת לחשוד כעת -'המתה בקלות דעת', שעונשה המירבי הוא כיום 12 שנות מאסר - סווגה לפי הדין הקודם כהריגה".