הבכיר שהתאבד לאחר שנחקר בחשד לשחיתות: דני כץ מעיריית ירושלים

מנהל גנזך רישוי ופיקוח בעירייה קפץ אל מותו מהקומה ה-5 בבניין ברחוב שמריהו לוין שבעיר. זאת, לאחר שנחקר בחשד למתן הטבות בתמורה לכרטיסים לאירועים. כץ השאיר מכתב שבו אמר כי אינו אשם

זמן צפייה: 01:13

דני כץ, מנהל גנזך רישוי ופיקוח בעיריית ירושלים, הוא הבכיר ששם הערב (שני) קץ לחייו כשקפץ מהקומה החמישית בבניין ברחוב שמריהו לוין בעיר. כץ נחקר בפרשת ההטבות בעירייה יחד עם מנכ"ל החברה העירונית אריאל, ציון תורג'מן.

קרובי משפחתו של כץ מטילים אשמה על המשטרה שלחצה מאוד עליו במהלך החקירה, וגם לא התנגדה לפרסום שמו אתמול: "הם לחצו עליו מאוד חזק והוא נשבר". כץ השאיר מכתב התאבדות שבו כתב שהוא לא אשם.

מהמשטרה נמסר כי "שוטרים הוזעקו לכתובת בירושלים, בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה שבו עלה חשש לחייו של גבר בשנות ה-30 לחייו. השוטרים איתרו את את גופתו בסמוך לבניין מגוריו. נפתחה חקירה לברור הנסיבות".

אמבולנס (ארכיון)
אמבולנס (ארכיון) | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

מעיריית ירושלים נמסר: "ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מנהלי ועובדי העירייה משתתפים בצער המשפחה על האבדן הכבד במות יקירם דני כץ ז"ל. עיריית ירושלים, אגף הרווחה והשירות הפסיכולוגי עומדים בקשר עם המשפחה, ויסייעו ככל הנדרש נוכח הטרגדיה הקשה. יהי זכרו ברוך".

ביום שלישי כזכור, נעצרו כץ, תורג'מן והעוזרת האישית שלו בחשד לעבירות מרמה והפרת אמונים, וקבלת ומתן שוחד בעבור קידום אינטרסים אישיים בשבע השנים האחרונות. בעשרה החודשים האחרונים המשטרה ניהלה חקירה סמויה, ממנה עלה כי תורג'מן והעוזרת שלו סיפקו בחינם, לאורך שנים, אלפי כרטיסים לאירועים והופעות. זאת, באמצעותו של כץ ועל פי החשד במטרה לקדם טובות הנאה ואינטרסים אישיים - בהם ביטולם של דוחות חניה למקורביו.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

ביטול דוחות תמורת הופעות בחינם: חשד לשוחד בעיריית ירושלים

שיטת ברקת: כך פילס הפוליטיקאי העשיר את דרכו לצמרת הליכוד

למשך שלוש שנים: הכניסה הראשית לירושלים נחסמת לתנועת כלי רכב

עוד עלה החשד כי מנכ"ל חברת אריאל פעל בדרך זו לקבלת היתרים להריסת מבנה בדרום העיר, אשר מוגדר כמבנה לשימור ונמצא בחזקתה של אשתו, וכן פעל לבניית בניין דירות במקומו.

כאמור, לפני שישה ימים הפכה חקירת המשטרה לגלויה, ונעצרו השלושה, תושבי ירושלים והסביבה בשנות ה-30 וה-70 לחייהם. הם נחקרו במחלק ההונאה של המשטרה, ובהמשך הובאו בפני בית משפט השלום בעיר לדיון בעניינם.