"נהרסה החופשה": הנערים מקפריסין תובעים פיצויים מחברות הביטוח

חלק מהצעירים שנחשדו באונס קבוצתי של תיירת באיה נאפה פנו לחברות שביטחו את חופשתם בדרישה לפיצוי כספי • במהלך היום יוגש כתב אישום נגד הבריטית בגין פגיעה ברגשות הציבור

זמן צפייה: 03:17

חלק מהנערים שנחשדו באונס קבוצתי של תיירת בריטית בקפריסין, פנו לחברות שביטחו את הטיול שלהם בדרישה לקבל פיצוי כספי על כך שהרסו להם את החופשה באיה נאפה. בחברות הביטוח ציפו לתביעה כזו, וכעת הבקשה נמצאת אצל היועצים המשפטיים של החברות שיחליטו כיצד לנהוג בעניין זה.

במקביל, הצעירה הבריטית הגיעה הבוקר (שלישי) לבית המשפט המקומי, שם יוגש נגדה כתב אישום בגין פגיעה ברגשות הציבור והיא ככל הנראה תקבל עונש מאסר ותיקנס. זאת, לאחר השהודתה כי טענה שנאנסה לאחר שכעסה עליהם כי צילמו את יחסי המין שקיימה עמם. דיון בעניינה היה אמור להתקיים כבר אמש בבית המשפט, אך נדחה בשל מצבו הרפואי של עורך דינה.

לעוד כתבות בנושא:

פרשת המין בקפריסין: הבריטית תואשם בפגיעה ברגשות הציבור

לאחר שהמתלוננת שינתה גרסה: כל הנערים העצורים בקפריסין שוחררו

החשד לאונס בקפריסין: אחד הסרטונים מליל האירוע דלף לרשת

Capture
הצעירה הבריטית מובאת לדיון בהארכת מעצרה | צילום: החדשות 13

כידוע, בכוונת עורך הדין של חלק מהנערים להגיש תביעה ייצוגית נגד הצעירה על סך לפחות 60 אלף אירו. כמו כן, גם הרשויות במדינה שוקלות להגיש תביעה נגד הצעירה בעקבות הוצאות החקירה הגבוהות.

ביום ראשון כזכור, שבעת הנערים שהיו עצורים בחשד לאונס הקבוצתי - שוחררו ממעצר. הנער שהיה החשוד המרכזי בפרשה, אמר לאחר שחרורו כי "הצילם היה בהסכמה". אביו של אחד החשודים אמר לחדשות 13: "הילדים חפים מפשע והכול היה בהסכמה. הקדוש ברוך הוא עשה פה נס גלוי. אמרו לנו שהמתלוננת התהפכה בחקירתה והדתה ששיקרה. אנחנו מלאים באושר כי האמת יצאה לאור, וזה מה שחשוב - שהילדים חוזרים הביתה".

עו''ד ניר יסלוביץ' עם הנערים לאחר שחרוררם
עו''ד ניר יסלוביץ' עם הנערים לאחר שחרוררם | צילום: חדשות 13

אחד הנערים ששוחררו אמר כי "הקערה נהפכה על פיה", והוסיף: "עברתי ימים קשים, אינטנסיביים. היה לנו קשה מבחינת האוכל, הצרכים, כל דבר. הייתי צריך להילחם. אני שמח שהצדק יצא לאור. האמנתי שנצא זכאים, אבל לא האמנתי שבכזו מהירות. אני אעשה שינויים בחיים שלי".

כבר בסוף השבוע היו אינדיקציות לכך שיש סתירות בגרסתה של המתלוננת. בין היתר, עלה כי במהלך חקירתה תיארה המתלוננת באופן לא קוהרנטי את מהלך האירועים - דבר שהוביל את חוקרי המשטרה לפקפק בגרסתה.

עו''ד יניב הברי, פרקליט כמה מהחשודים באונס בקפריסין
עו''ד יניב הברי, פרקליט כמה מהחשודים באונס בקפריסין | צילום: החדשות 13

עורך הדין יניב הברי, שמייצג כמה מהנערים החשודים, אמר בריאיון לאילה חסון ב-103 FM: "דיברתי עם חוקר המשטרה והוא סיפר לי שמשחררים את הנערים היום. הבשורות הטובות הן שהאמנו בלקוחות שלנו, הם ילדים טובים וחפים מפשע שנעצרו פה בלי שום סיבה - והנה האמת יצאה לאור".

עו"ד ניר יסלוביץ', שמייצג גם הוא חלק מהנערים, אמר: "כפי שטענתי לאורך כל ההליך, לא היה בקפריסין אונס. הצעירים שיצאו לחופשה שהפכה לסיוט יצאו לביתם עוד היום, כולם יחזרו לביתם ולמשפחותיהם. משטרת קפריסין ביצעה חקירה מקצועית ויסודית".

ביום חמישי שוחררו ממעצר חמישה מהנערים שנחשדו באונס - ושבו ארצה. תחילה, מעצרם שבעת החשודים באונס הנוספים הוארך בהסכמה בשישה ימים. זאת, לאחר שהמשטרה ביקשה תחילה בדיון בבית המשפט להאריך את המעצר בשמונה ימים. עם זאת, השופטת ציינה כי במידה ומישהו יימצא חף מפשע - הוא ישוחרר באופן מיידי.