פרשת המין בקפריסין: הצעירה הבריטית בריאיון לחדשות 13

הצעירה שהואשמה שבדתה אונס קבוצתי מספרת על אירועי הלילה במלון באיה נאפה, על הלחץ מצד חוקרי המשטרה המקומית - ועל החלטתה להילחם כדי שהאמת תצא לאור. "כולם נכנסו וצילמו אותי"

זמן צפייה: 05:47

הצעירה הבריטית, שהואשמה שבדתה את סיפור האונס הקבוצתי על ידי צעירים ישראלים בקפריסין, מדברת לראשונה. היא מבקשת מאמה לצאת מהחדר לפני שתספר מה שקרה בלילה הוא ששינה את חייה. בזמן הריאיון הן כבר חצי שנה במעצר בית בקפריסין, בלתי נפרדות, ועדיין היא מנסה לשמור על אמא שלה מפני הפרטים הקשים.

"היינו חמש נערות ויצאנו במקביל עם שני נערים נוספים", היא משחזרת, "היינו ברחוב ו-ס' ראה אותי איתם. בשלב מסויים הוא בא ונגע לי בפנים, הוא אמר לי 'בואי איתי, אני צריך שתבואי איתי'. הלכתי איתו לבד לחדר שלו, לא היה שם אף אחד אחר. החדר נראה אחרת, הזיזו את הרהיטים, הצמידו את המיטות זו לזו והיו דברים על הרצפה והוא לא היה נראה כמו שהוא אמור להיראות. תהיתי מה הולך שם".

"התנשקנו, ואז קיימנו יחסי מין בהסכמה", היא ממשיכה, "ואז הוא צעק לחברים שלו שייכנסו, או משהו כזה. כל הישראלים נכנסו וצילמו אותי. אמרתי 'לא לא, אמרת שהם לא יהיו כאן. שיצאו, אני הולכת עכשיו'. ואז כולם משכו אותי ואנסו אותי בשלב הזה". אבל הם לא נתנו לה ללכת, אחד אחרי השני היא מספרת נכנסו לחדר שסודר מראש כדי להתכונן לאירוע הזה.

לכתבות נוספות בנושא >>

דיווח: נשיא קפריסין יחון הנערה הבריטית שהורשעה בבדיית האונס

"אחותנו את": ישראלים יטוסו לתמוך בצעירה מפרשת המין לקפריסין

לאחר הרשעת הצעירה: קריאות בבריטניה לחרם תיירות על קפריסין

הצעירה הבריטית שהואשמה שבדתה אונס
הצעירה הבריטית שהואשמה שבדתה אונס | צילום: חדשות 13

הנערים עצמם מתארים בעדותם במשטרה את מה שתכננו לעשות: "שאלתי את ס' אם הוא מתכוון לצאת לעיר, אבל הוא ענה שלא ואמר שהבריטית אמורה לבוא לדירה שלהם כדי שכולם יעשו אורגיה איתה, כדי שכולם יעשו סקס איתה, ושיפרקו אותה וגם יעשו איתה סקס אנאלי". בשיחה השתתפו גם יתר הנערים אשר חזרו ואמרו את הנאמר תוך כדי צחוק.

על גופה של הנערה הבריטית נמצאו 10 דגימות דנ"א שונות בדמות זרע. שבע התאימו לנערים הישראלים שמעצרם הוארך בתחילה, שלוש דגימות של אנשים שככל הנראה הספיקו לברוח. כך על פי המשטרה בקפריסין. אלא שבכל הפרשה הזו מעולם לא נערך מסדר זיהוי, גם לא עימותים. רוב החקירות לא מוקלטות או מצולמות, בקושי פרוטוקול נכתב ולא לכולן, חופש פעולה נרחב מאוד היה בידיו של החוקר מריוס קריסטו.

הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין
הנערים החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין | צילום: חדשות 13

בבקשת הארכת מעצר הנערים ב-26.7 כתב החוקר מריוס לביהמ"ש מסמך נוקב ובו ראיות המבססות אונס, אבל פחות מ-24 שעות אחרי, פתאום התהפך. הוא עצר את הבריטית ואחרי שמונה שעות חקירה ארוכות גרם לה לחתום על מסמך שאומר שהיא שיקרה. המשטרה הקפריסאית מעולם לא אמרה על בסיס אילו ראיות. "הרבה קרה בלילה הזה", סיפרה הצעירה, "הם הכריחו אותי ועברו את הגבול. הם טענו שחתימה על המסמך הזה היא הדרך לצאת משם בחיים. לא חשבתי שאצא משם בחיים אם לא אחתום על המסמך".

דברה, אמה של הנערה ציינה כי "נתנו לה אולטימטום, 'תחתמי על זה ונשחרר אותך. אחרת, בפעם הבאה שתראי את אמך את תהי אזוקה', ואיימו עליה. לכן היא חתמה על המסמך שביקשו ממנה לחתום עליו ועצרו אותה מיד". "האנשים שעשו את זה, בבקשה תגידו משהו", הוסיפה, "בבקשה תגידו משהו כי אלה חייה, זו שארית חייה. אם תגידו משהו אז זה ישנה הכל. אתם יודעים שכבר קרה לה משהו נוראי, אתם רוצים שזה יימשך?".

הצעירה הבריטית מחוץ לבית המשפט בקפריסין
הצעירה הבריטית מחוץ לבית המשפט בקפריסין | צילום: רויטרס