הנערים החשודים באונס קבוצתי בקפריסין: "שברו לנו את האף"

בני הנוער בתגובה ראשונה לשליח חדשות 13 לקפריסין: "הבחורה משקרת. אנחנו מתחננים שתעזרו לנו, לא נותנים לנו לשתות ולאכול. אנחנו חפים מפשע". מעצרם הוארך בשמונה ימים

זמן צפייה: 00:54

החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: 12 הנערים הישראלים החשודים באונס התיירת הבריטית בת ה-19 בעיירה איה נאפה שבקפריסין, אמרו, בתגובה ראשונה מאז מעצרם לשליח חדשות 13, כי השוטרים הרביצו להם ואף שברו להם את האף. "הצדק איתנו. השוטרים הרביצו לנו, שברו לנו את האף", אמרו. "הבחורה משקרת, היא שקרנית. אנחנו מתחננים שתעזרו לנו".

"אנחנו חזקים, אבל תוציאו אותנו, תעשו בלאגן", המשיכו הנערים. "אנחנו נראה לכם את האמת, נראה לכם שאנחנו חפים מפשע. לא נתנו לנו לשתות ולאכול". הנערים החשודים אמרו את הדברים לאחר שהוצאו מהדיון בהארכת מעצרם, שבסיומו נקבע כי יישארו במעצר שמונה ימים נוספים. במהלך הדיון, פרצו חלקם בבכי.

מהדיון עולה כי החשוד המרכזי הפליל את חבריו. הורי החשודים שהגיעו לאיה נאפה ונכחו בבית המשפט, פרצו אף הם בבכי אף הם וטענו כי "המשטרה מתעללת בנערים".

לעוד כתבות בנושא:

החשד לאונס קבוצתי בקפריסין: 12 הנערים יעברו היום מסדר זיהוי

אב אחד החשודים באונס הקבוצתי בקפריסין: "התיירת הייתה שיכורה"

12 ישראלים נעצרו בקפריסין בחשד לאונס קבוצתי של תיירת

תחנת המשטרה בקפריסין, היום
תחנת המשטרה בקפריסין, היום | צילום: חדשות 13

נציג המשטרה הקפריסאית אמר במהלך הדיון: "לאחר שיחה בין המתלוננת לאחד החשודים, הם החליטו לעבור לחדר המלון. החשוד היה אלים כלפי המתלוננת, היא ביקשה ממנו שיפסיק את מעשיו והחלה לבכות. למרות זאת, במקום לעצור הוא התעלם מבקשותיה והמשיך לקיים איתה יחסי מין בניגוד לרצונה".

קונסול ישראל בקפריסין, יוסי וורמברנד, אמר: "אנחנו עוקבים אחרי האירוע שהתרחש פה באיה נאפה, אנחנו עומדים בקשר עם המשפחות, דיברתי איתן וגם עם חלק מהעצורים. אנחנו משתדלים לעזור במה שאנחנו יכולים ועובדים לפי הנחיות המקומיים. אנחנו מקווים שהאירוע הזה יסתיים כמה שיותר מהר ונמצאים בקשר רצוף עם הרשויות המקומיות. ברגע שיהיו עדכונים נוספים נודיע".

החשודים באונס הקבוצתי מובאים לתחנה המשטרה
הארכת מעצרם של החשודים באונס הקבוצתי | צילום: חדשות 13
תחנת המשטרה בקפריסין
תחנת המשטרה בקפריסין

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190718-1342' autoplay='0' credit='' desc='קונסול ישראל בקפריסין, יוסי וורמברנד' kid='1_mh88fi3m' duration='38'']

עיתונאית מקומית התייחסה לפרשה ואמרה כי "כל התקשורת במדינה וגם הציבור סקרנים מאוד לראות מה יקרה ולאן זה יתפתח. זו הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים בדבר כזה בקפריסין, אף פעם לא שמענו על סיפור דומה לזה כאן".

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-the-Middle-East-20190718-1258' autoplay='0' credit='' desc='עיתונאית מקומית מספרת על המקרה' kid='1_qcyrjv0i' duration='86'']

המשטרה הקפריסאית צפויה לבצע היום לנערים החשודים הליך של מסדר זיהוי, במהלכו תידרש הבריטית בת ה-19 להצביע על מי מהם שלטענתה אנס אותה. מוקדם יותר היום נאספו דגימות DNA מכל הנערים החשודים וכן נמצאו שריטות על גופה של המתלוננת.

בתוך כך, עורך הדין ניר יסלוביץ' שמייצג את החשודים, אמר בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר" כי "החלק הארי של הנערים טוענים שלא פגשו את התיירת, ובטח שלא קיימו איתה יחסי מין. המשטרה לקחה מהנערים דגימות DNA כדי לבדוק אם יימצאו דגימות תואמות גם על התיירת. היום ננסה לשחרר את חלקם בערבות. עורך הדין יניב הברי, שמייצג גם הוא את הנערים החשודים, הוסיף כי "נעשים מאמצים שקטים לשחרור חלק מהנערים. המשטרה בקפריסין מבינה שחלקם קטינים ואת הרגישות של הנושא".

כזכור, החשודים מכחישים לחלוטין את המעשה המיוחס להם. חלקם מודים שבמהלך הימים האחרונים הם היו עם הצעירה בהסכמתה. לטענתה, קיום יחסי המין עם שלושה מהנערים היה בהסכמה, אך כאשר התעוררה בבוקר, ראתה קבוצת נערים רבים שכלל לא הכירה.

תחנת המשטרה בקפריסין
תחנת המשטרה בקפריסין | צילום: חדשות 13

אתמול, אביו של אחד החשודים באונס הקבוצתי, אמר לחדשות 13 כי הוא לא מאמין שבנו מעורב במעשה: "הבן שלי רחוק מהשטויות האלה, הוא קטין, הוא בן 17. אני אגיד לך בדיוק מה קרה – תיירת שיכורה הלכה ועשתה את הבלגן והתלוננה ומשם זה התגלגל הלאה וכנראה שהמשטרה, כל מי שהיה שם באזור, שנקלט במצלמות, לקחו אותו".

איש חב"ד שליווה את החשודים לאחר מעצרם סיפר שלפי העדויות של חברים שבילו איתם חלק מהעצורים לא היו במקום בזמן המעשה: "מהעדויות של חברים שלהם, חלקם טוענים שיש להם אליבי, שהם בכלל לא היו באותו אזור, ואנחנו רוצים שיעשו צדק ולא יענישו אנשים שלא שייכים למקרה הזה".

על פי החשד, כאמור, השתתפו 12 נערים ישראלים באונס קבוצתי של תיירת בריטית בת 19 במלון "פמבוס נאפה" שבעיירת הנופש הקפריסאית איה נאפה. התיירת הגיעה אתמול בבוקר לתחנת המשטרה בעיירה וסיפרה לחוקרים כי קבוצת נערים בני 17-16 אנסו אותה במלון. הנערים נעצרו ונלקחו לחקירה. התיירת הופנתה לבדיקה וטיפול בבית החולים.