אישום: עובד ציבור גנב, החזיק ומסר ידיעות סודיות ביותר

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום נגד עובד ציבור בגין עבירות גניבה, החזקת ידיעות ומסירת ידיעות המסווגות "סודי" ו-"סודי ביותר". צו איסור פרסום הוטל על הפרשה. הנאשם מכחיש את המיוחס לו

קוד מחשב
קוד מחשב | צילום: Pixabay

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד נאשם בגין עבירות של גניבה בידי עובד ציבור, החזקת ידיעות סודיות ומסירת ידיעות סודיות המסווגות "סודי" ו"סודי ביותר". פרקליטות המדינה ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים. צו איסור פרסום הוטל על הפרשה. התיק נחקר ביחידת הסייבר בלהב 433.

פרקליטו של הנאשם, עורך הדין ניר יסלוביץ, אמר כי: "מדובר בהאשמות חמורות שמטבע הדברים לא ניתן להתייחס לגופן. עם זאת, חשוב לזכור כי מרשי מכחיש כל קשר לפרשה, וכל התייחסות עניינית תינתן רק בבית משפט".

סייבר, אילוסטרציה
סייבר, אילוסטרציה | צילום: fotolia

בחודש שעבר נחשף כי עובדת משרד הפנים נעצרה בשבוע שעבר בחשד שניסתה לברר פרטים על עד מדינה, לאחר שחוקרי היחידה המרכזית של מרחב נגב גילו ניסיון לברר את פרטיו החסויים. מדובר בפרשה רגישה במיוחד, בעקבותיה עזב עד המדינה את מקום מגוריו והוצא צו איסור פרסום על כל פרט שעלול לזהות אותו. זאת, מחשש שגורמים עברייניים ינסו לפגוע בו. בשלב זה לא ברור עדיין מה הייתה כוונתה של אותה העובדת ואם היא נשלחה על ידי גורמים עברייניים לאיסוף פרטים על אותו עד מדינה, והחקירה בעניין נמשכת.