"הפעילו אתר למתקפות סייבר בגיל 16": עבודות שירות לשני האקרים

בימ"ש השלום בכפ"ס קבע כי השניים, שבמשך שנתיים וחצי ביצעו תקיפות סייבר תמורת תשלום ללפחות 8,000 לקוחות, ישלמו קנס של 25 אלף שקלים. רווחיהם מהאתר, בשווי 600 אלף שקלים - יחולטו

סייבר
אילוסטרציה | צילום: fottolia

בית משפט השלום בכפר סבא גזר היום (רביעי) את דינם של שני צעירים שהורשעו בעבירות מחשב רבות לאחר שהפעילות אתר אינטרנט ובו הציעו מתקפות סייבר על שרתים ואתרי אינטרנט תמורת תשלום. השניים היו בני 16 בלבד בזמן הקמת האתר אותו הפעילו במשך שנתיים וחצי. השניים ירצו שישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי, ישלמו קנס של 25 אלף שקלים כל אחד. בנוסף הוחלט על חילוט כספים שנתפסו אצל הנאשמים כרווח מביצוע העבירות בשווי 600 אלף שקלים.

מטרת המתקפות הייתה להשבית או למנוע שירותים מקוונים, באמצעות פגיעה בזמינות השרתים ובתפקודם התקין. הנאשמים עשו זאת על-ידי שליחת מידע בנפח רב אל השרתים המותקפים ממספר מחשבים בכדי ליצור עומס מלאכותי על השרתים המותקפים. בדרך זו הרוויחו הנאשמים מאות אלפי שקלים לאורך הפעילות.

לשם הקמת האתר השניים נערכו מבחינה טכנולוגית, תפעולית ופיננסית, ובין היתר רכשו שרתי מחשב עוצמתיים, השתמשו בחברת קש באנגליה, השיגו אישור אבטחה למעבד תשלומים לצורך גביית תשלומים באת, פתחו חשבון ביטקוין וחשבונות PayPal כאמצעים להעברת תשלום, ועוד. לאורך כל תקופת הפעילות, ביצעו הנאשמים כ-2 מיליון מתקפות, אשר יצרו עומס מלאכותי אדיר על שרתי היעד המותקפים, עד כדי מניעת גישה אליהם, הפסקת פעילותם ואף קריסתם.

סייבר
סייבר | צילום: fottolia

לאתר נרשמו כ-76 אלף לקוחות, ובפועל סופקו שירותי מתקפות לכ-8,000 לקוחות לפחות, כשבכל נקודת זמן הופעלו שירותי תקיפה עבור כ-500 לקוחות. הנאשמים ביצעו יחד עם לקוחות האתר כ-2,500 מתקפות DDOS בממוצע ליום, על אתרי אינטרנט שונים, בארץ ובעולם.

בית המשפט קבע כי "הערכים החברתיים שנפגעו מביצוע עבירות המחשב על ידי הנאשמים הם זכות הקניין של בעלי האתרים וגם הזכות לשימוש בתעבורת האינטרנט - זכות משמעותית בחיים המודרניים".

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה אמרה בתגובה לגזר הדין כי "תיק זה חושף תופעה של הצעת שירות של מתקפות סייבר פליליות בעבור בצע כסף. מדובר במתקפות שעלולות להשפיע על רבבות מחשבים ברחבי העולם ושנזקן לנפגעים עלול להיות נרחב. חרף העובדה שהנאשמים ביצעו את העבירות בהיותם קטינים, בית-המשפט הנכבד מצא לנכון לגזור ענישה ממשית עליהם".