שנה וחצי של קורונה - אפס כתבי אישום נגד מפירי ההנחיות

מסכות, בידודים וריחוק חברתי: בכל השנה שחלפה היו ישראלים רבים שלא נשמעו להגבלות, אלא שכעת מסתבר כי מבין כלל המפירים רק מקרה אחד הבשיל לכדי כתב אישום - וגם הוא יתבטל • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:53

מאז נכנסה הקורונה לחיינו לפני כשנה, נרשמו לא מעט הפרות של ההנחיות של הממשלה: היו מי ששהו לצד חולה מאומת והפרו בידוד, אחרים ששבו מחו"ל ולא המתינו את פרק הזמן שנדרש עד שיכלו לצאת החוצה - וגם כאלה שהלכו ללא מסכה כפי שנדרשו. ולמרות זאת, בחדשות 13 פורסם הערב (שלישי) כי אף כתב אישום לא הוגש נגד אותם מפירים.

עד כה - שנה וחצי מאז שהכול התחיל, הוגש כתב אישום אחד נגד צעיר כבן 25 מהדרום, שבילה במסיבה בזמן שהיה חולה קורונה, והואשם בהפצת המחלה. אלא, שמסתבר כי גם כתב האישום הזה צפוי להתבטל, זאת לאחר שעורך דינו של הצעיר התלונן בבית המשפט על "אכיפה בררנית".

עורך הדין הסביר כי הפרקליטות נמנעה מלהגיש כתבי אישום נגד רבים אחרים שהפרו את הבידוד בזמן שחלו בנגיף. לאחר בדיקת הפרקליטות התברר כי הטענה נכונה, וכי ביתר המקרים המשטרה חילקה קנסות - אך לא מסרה חומרים שהבשילו לכדי כתב אישום. הדברים נבחנים כעת אצל פרקליט המדינה עמית איסמן.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: "נקים מחדש את קבינט הקורונה; קורא לבני הנוער להתחסן"

ליברמן הכריע: בעוד כשבוע יופסק תשלום החל"ת לבני 45 ומטה

פרופ' אש: "אנשים לא אוכפים את תנאי הבידוד – לכן רואים הדבקה"

ישראל נכנסה לסגר שני
ישראל נכנסה לסגר שני | צילום: דוברות המשטרה

ובעוד בימים אלו המגפה מתפרצת מחדש בעיקר בגלל ישראלים שחזרו לארץ ולא נכנסו לבידוד, נראה כי יש מחדל גדול בטיפול של הרשויות ובתקשורת ביניהם. לחדשות 13 נודע כי בין משרד הבריאות למשטרה אין תיאום, שכן למרות כל מה שידוע ממשרד הבריאות עד כה על מקרי ההתפרצות במודיעין ובבנימינה - החשודים בהפרת הבידוד כלל לא זומנו לחקירה במשטרה.

בבנימינה, המשטרה טוענת כי משרד הבריאות העביר לה מידע מינימלי שלא ברור בשלב זה מה ניתן לעשות איתו. במודיעין, החליטו לזמן את ההורים רק בתום ימי הבידוד - זאת למרות שהם מחוסנים, וכן ניתן לקרוא להם לתשאול כדי, לכל הפחות, להבין את שרשרת ההדבקה כמה שיותר מהר.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

המשטרה הודיעה כי החל ממחר תחזור לאכוף את חובת הבידוד בכל רחבי הארץ, ולצורך כך תזרים כוחות שיסייעו במשימה. מבצע האכיפה יכלול גם בני נוער וילדים, וגובה הקנסות ינוע בין 3,500 ל-5,000 שקלים.