שוטר הורשע ברצח אשתו לאחר שירה בה למוות בנתניה לפני כשנתיים

ביהמ"ש קיבל את עמדת מח"ש, שקבעה כי לאחר ויכוח שבמהלכו תקף אותה באלימות שלוש פעמים, השוטר וואסה מסרשה לקח אקדח שהיה ברשותו במסגרת עבודתו וירה בראשה של בת זוגו

השוטר וואסה מסרשה, הורשע ברצח אשתו
השוטר וואסה מסרשה, הורשע ברצח אשתו | צילום: חדשות 13

בית המשפט המחוזי מרכז לוד הרשיע היום (רביעי) את השוטר וואסה מסרשה בגין רצח בת זוגו האוקטובר 2018 בביתם שבנתניה. מהחקירה עלה כי לאחר ויכוח עם אשתו שבמהלכו תקף אותה שלוש פעמים, הוא לקח אקדח שהיה ברשותו במסגרת עבודתו כשוטר, וירה בראשה למוות.

בית המשפט קיבל את עמדת המחלקה לחקירות שוטרים לפיה המעשה אותו ביצע מסרשה הוא למעשה רצח. בית המשפט קבע כי השימוש באקדח מטווח קצר לעבר הקורבן מוביל למסקנה כי התוצאה הטבעית של מעשיו היא מותה, ולכן לא ניתן לקבל את הטענה שהוא לא רצה במותה, ואף לא שהירי בוצע בשוגג.

אנגווץ מסרשה, נרצחה על ידי בעלה
אנגווץ מסרשה, נרצחה על ידי בעלה | צילום: חדשות 13

עוד עלה מהחקירה כי במהלך הוויכוח מרסשה סטר לה, היכה בה באמצעות מכסה המחבת ובעט בה לפני שירה בה. בית המשפט דחה את הטענה לפיה הוא היה בסערת רגשות שהשפיעה על שיקול דעתו, וציין כי "אין המדובר בוויכוח חריג בעוצמתו, באופן שהיה בו כדי לשלול את יישוב הדעת ממעשיו של הנאשם".

כאמור, באוקטובר האחרון, הוגש כתב אישום נגד מסרשה בגין המעשה. באישום צויין כי השוטר, בן 24 בלבד בעת המקרה, ירה למוות באשתו בעת שילדיהם שהו בחדר הסמוך. לאחר המקרה הוא התקשר למשטרה וטען שירה באשתו אך שלא התכוון לכך.