גרסת השוטרת שתועדה מכה מפגינה בירושלים: "דחפתי אותה בטעות"

השוטרת שתועדה כאשר היא סוטרת לאישה שצילמה אותה בהפגנה מול מעון רה"מ נחקרה במח"ש בחשד לתקיפה ושוחררה בתום החקירה. לטענתה, "האישה נתנה לי סטירה, ובתור מגננה סטרתי לה בחזרה"

זמן צפייה: 01:10

בעקבות התיעוד שפורסם בחדשות 13 במוצאי שבת, בו נראית שוטרת מכה אישה שצילמה אותה בהפגנה מול מעון רה"מ, ושוטר נוסף דוחף את המפגינה בחוזקה, השוטרת נחקרה היום (שני) במח"ש ושוחררה בתום החקירה.

בחקירתה, השוטרת מסרה את גרסתה וטענה כי "קיבלתי הוראה שהמפגינים לא מתקדמים בצעידה לרחוב קינג ג'ורג', ואכן ביצענו את ההוראה. דחפתי בטעות את האישה בחזה, ואז היא נתנה לי סטירה. בתור מגננה נתתי לה סטירה חזרה. נסוגתי לאחור ואמרתי לשוטר שאיתי שהאישה תקפה אותי ועצרנו אותה. הבאנו אותה לניידת בלי אזיקים מפאת הגיל שלה ובניידת היא אמרה לי - 'זה חלק מהמשחק שאנחנו משחקים'".

לכתבות נוספות בנושא >>

הקצין שהכה מפגין נחקר במח"ש; תיעוד: שוטרת מכה אישה מבוגרת

קצין המשטרה שתקף מפגינים: "קראו לי נאצי – עושים לי רצח אופי"

‫המחאות מול מעון רה"מ בי-ם: 30 מפגינים נעצרו, 3 שוטרים נפצעו

שוטרת מכה בפניה מפגינה מבוגרת בירושלים
שוטרת מכה בפניה מפגינה מבוגרת בירושלים | צילום: חדשות 13

כזכור, אתמול נפתחה בדיקה במח"ש נגד מפקד תחנת שלם סגן ניצב ניסו גואטה, בעקבות התיעוד שבו נראה מכה מפגין. גואטה נחקר באזהרה במח"ש, הוא שוחרר בתנאים מגבילים ויורחק למשךך 24 שעות מתחנות משטרה.

במקביל, שני החשודים שנעצרו בהפגנה הובאו להארכת מעצר. בדיון בעניינם, אמרה נציגת המשטרה כי "מה שפורסם לא משקף את התמונה המלאה", וכי "על פי עדותו של גואטה, התיעוד שעלה לא משקף את מלוא האירוע". הנציגה הוסיפה כי אחד החשודים "חנק את ניסו גואטה והפיל אותו על הרצפה. כמו כן, המפגין השני משך לו את המסכה ונתן לו מכה בפנים". אחד החשודים קשר את עצמו לאירוע.

בית המשפט שחרר את המפגינים שחשודים בתקיפת שוטרים בתנאים מגבילים, אך אסר עליהם להיכנס לירושלים בשבועיים הקרובים. אחד מהם אמר לאחר היציאה מבית המשפט כי הוא "מרגיש בסדר גמור ומקווה שהצדק ייצא לאור". לדבריו, השוטר תקף אותו בפנים - "יש לי חתכים בתוך הפה. יש לי בידיים סימנים של אחיזה. כמה שוטרים תקפו אותי במקביל גם בתוך הניידת".