עו"ד בת ה-7: "זה תיק סגור – הנאשם באונס זוהה באופן ודאי"

יהודה פריד, המייצג את הילדה שנאנסה בבנימין, סיפר לחדשות 13 בריאיון ראשון מטעם המשפחה על מצבה הנפשי הקשה מאז האירוע ועל הראיות נגד מחמוד קטוסה. "היא מרוסקת – לא רוצה לצאת מהחדר"

זמן צפייה: 06:24

יהודה פריד, עורך דינה של משפחת הילדה בת השבע שעומדת במרכז פרשת אונס, סיפר בריאיון ב"חדשות" עם יעקב אילון כי מצב הילדה קשה מאוד: "היא מרוסקת, בוכה, לא רוצה לצאת מהחדר, לא רוצה לצאת מהבית, לא רוצה לנסוע בכלי תחבורה ציבוריים, לא רוצה לבקר את האנשים הקרובים אליה אם זה כרוך ביציאה מהבית. החלו תופעות שמאוד מאפיינות תופעות של נפגעי תקיפה מינית, כמו הרטבות לילה וחשש ממקלחות, רצון להיות במקלחת לבד. נסיגה ורגרסיה קשים מאוד. הילדה החלה טיפול מקצועי על ידי פסיכולוגים".

"זה תיק סגור. אני יודע שהמשפחה והילדה זיהו את הנאשם בצורה ודאית", הוסיף פריד, "מדובר בנאשם שהייתה לה היכרות מוקדמת אתו, הוא עבד בבית ספר שבו היא לומדת. לא יכול להיות שבנאדם שהיא מכירה ואומרת 'הוא פגע בי' - זה יהיה בן אדם אחר. הזיהוי הוא חוליה חשובה".

פריד גם התייחס לטענות שמטילות ספק באם הייתה כלל תקיפה מינית וציין: "אין שאלה בכלל אם הייתה תקיפה מינית - זה וודאי. אני לא מבין את החוצפה של מי שטוען שלא הייתה. הבטתי בהשתאות בריאיון שערך הסנגור של הנאשם, אני יכול להבין שהוא אומר שלדעתו מרשו חף מפשע ושיש בעיות בראיות, אבל להגיד במצח נחושה שהילדה לא עברה אונס - לא יעלה על הדעת. יש ראיות חותכות שהילדה עברה פגיעה מינית. השאלה היא מי פגע בה, וגם פה לטעמי התשובה היא ברורה".

לכתבות נוספות בנושא >>

"אבא שלי חף מפשע": במשפחת הנאשם באונס בת ה-7 בטוחים בצדקתו

אונס בת ה-7: האישום עשוי להימחק; מעצר הנאשם הוארך בשבוע

התביעה מבקשת להאריך את מעצר הנאשם באונס בת ה-7 בעשרה ימים

יהודה פריד, עורך הדין של משפחת הנאנסת
יהודה פריד, עורך הדין של משפחת הנאנסת | צילום: החדשות 13

פריד הסביר כי משיחות עם המשפחה ניתן ללמוד שנעשו טעויות בתחילת המקרה שקשורות, לטענתו, בעיקר למקום התרבותי שממנו מגיעה הילדה: "יכול להיות שאם לא הייתה נעשית שרשרת טעויות, לא היינו מדברים על הספק הזה, היינו מדברים על מה העונש ומה צריך לגזור. המשפחה פנתה לרב, כפי שפונות משפחות מהמגזר החרדי, והוא אמר להן לחכות עד הבוקר. במקום לשלוח אותם למרכז הגנה הוא אמר להם ללכת לרופאת המשפחה. רופאת המשפחה אכן אבחנה זאת כפגיעה מינית, ויש גם מסמך פתולוגי שמעיד על כך. הדברים נעשו בצורה כזו שחלפו מספר ימים, ואם היה די-אן-איי במקום זה היה ברור. העובדה שחלפו כמה ימים פוגעת בחקירה".

על אף הבעיות שעלו ושאותן ציין פריד, הוא עדיין סבור כי "התיק הזה הוא חזק מאוד. יש זיהוי ודאי, יש היכרות עם הנאשם, יש דברים נוספים, למשל זיהוי חלקי של זירת הפשע. לטעמי, כעורך הדין פלילי שמכיר את החומר, אני לא מבין את הדיבורים על בעיות שיובילו לביטול כתב האישום. לא צריך חקירה נוספת, אולי השלמות חקירה".