המשפחה שאצלה הייתה כרמל מעודה אמורה לשהות - שוקלת לחזור בה

הורים רבים הגיעו להפגין מחוץ לבית בירושלים שבו הגננת המתעללת הייתה אמורה להיות במעצר בית, וגרמו לכך שהמשפחה תשקול שוב את עניין הערבות עליה. במידה ויתחרטו - מעודה תשאר בנווה תרצה

זמן צפייה: 02:05

המשפחה שאצלה אמורה הגננת המתעללת כרמל מעודה לשהות במעצר בית, הודיעה כי תשקול שוב את עניין הערבות עליה ותמסור מחר את תשובתה הסופית - זאת לאחר שכמה מאות הורים הפגינו הערב (חמישי) מחוץ לבית המשפחה שבירושלים. אם אכן יחליטו שלא לקבל את מעודה לביתם, היא תישאר במעצר בנווה תרצה. הפגנה נוספת נערכה בראש העין.

מוקדם יותר היום, בית המשפט העליון קיבל את הערעור של מעודה נגד ההחלטה לעצור אותה עד תום ההליכים המשפטיים והורה על שחרורה למעצר בית בתנאים מגבילים.

לכתובת נוספות בחדשות 13 >> 

"תסתכלי לנו בעיניים": עימות בביהמ"ש בין הורי הילדים למעודה

"לקח את החוק לידיו": אישום נגד הצעיר שהצית את בית כרמל מעודה

אם לילדים מהגן של כרמל מעודה: "לא צריכה להסתובב בינינו"

כרמל מעודה בבית המשפט
כרמל מעודה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

בהחלטת השופט צוין כי "מכתב האישום אכן עולה תמונה קשה של התעללות בילדי הגן. עם זאת, המעצר אינו מקדמה על חשבון העונש וחומרת העבירות אינה מהווה על פי החוק עילה למעצר עד תום ההליכים". עוד נכתב בהחלטה כי "מאחר שהמסוכנות הנשקפת מהעוררת מוגבלת לנסיבות הייחודיות של טיפול בילדים, הוחלט כי ניתן להפחיתה באמצעות מעצר בית בתנאים מגבילים".

הורים לילדים בגן של מעודה זעמו על שחרורה למעצר בית. ניקול דניאל חג'בי, שבנה עבר לכאורה התעללות, סיפרה כי "נתנו אמון במערכת והכול התפוצץ לנו בפרצוף - אנחנו שבורים ומרוסקים. אין לי מילים לתאר את מה שאני מרגישה כרגע. החלטת בית המשפט הזויה ומקוממת - איך משחררים למעצר בית אדם שעשה את המעשים החמורים ביותר נגד פעוטות שהיו פה, שהפרקליטות הגדירה כסדיסטיים? איפה נשמע דבר כזה? מערכת המשפט יורקת לנו בפנים ומעבירה מסר מאוד ברור שלקורבנות אין שום הגנה".

הורים מפגינים נגד כרמל מעודה
הורים מפגינים נגד כרמל מעודה | צילום: החדשות 13

כזכור, מעצרה של כרמל מעודה, שמואשמת ב-18 מקרים של התעללות בתינוקות ופעוטות, הוארך בחודש שעבר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה. עשרות הורים שילדיהם נפגעו על ידי מעודה הגיעו לדיון שנערך בבית המשפט המחוזי בלוד.

תחילה, הפגינו ההורים הפגינו מחוץ לבית המשפט בקריאה למערכת אכיפת החוק לתבוע את מחיר ההתעללות. בהמשך, נכנסו לדיון, צעקו וקיללו - והשופט יצא מהאולם לזמן קצר עד שנרגעו הרוחות. ההורים אמרו שימשיכו להגיע לכל הדיונים בעניינה של מעודה.

בדיון אחר בעניינה של מעודה שנערך לפני כחודשיים, צעקו הורים על הנאשמת והטיחו בה קללות. "תרימי את הראש, תרימי את השיער, תסתכלי לנו בעיניים - כמו בדיון הראשון שחייכת לנו. איפה החיוך? כרמל מעודה את זבל", צעקו. פרקליטה של מעודה אמר בדיון: "היא כשירה לעמוד לדין, אבל בזמן ביצוע המעשים לא הייתה מודעת למעשיה".