בכיר לשעבר במועצה אזורית עוכב בחשד לעבירות שוחד ומרמה

ארבעה בני אדם נחקרו ביחידה הארצית לחקירות הונאה, בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים - בהם נבחר ציבור בעבר מרשות מקומית. לאחר שעוכבו, נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

ארבעה בני אדם עוכבו היום (שלישי) לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ביאח"ה, היחידה הארצית לחקירות הונאה. בין המעוכבים לחקירה, נבחר ציבור בכיר לשעבר ברשות מקומית, שעל פי החשד קיבל טובות הנאה שוות כסף תמורת קידום תועלתם של אחרים. זאת, בעת היותו עובד ציבור.

החקירה הפכה לגלויה בעקבות ראיות שהעלו חשדות לכאורה לביצוע עבירות נוספות. לאחר שהחשודים עוכבו לחקירה, נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם. מהמשטרה נמסר כי "מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל, בסיוע רשות המיסים ובליווי פרקליטות מחוז מרכז ומתמקדת בתופעת השחיתות הציבורית".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

החשד נגד ליצמן בפרשת מלכה לייפר: קבלת שוחד

פרקליט המדינה צפוי להודיע: התיק נגד ראש עיריית נתניה ייסגר

דוח: העיר שמייצרת הכי הרבה פסולת בישראל: תל אביב

פרקליט המדינה שי ניצן
פרקליט המדינה שי ניצן | צילום: חדשות עשר

מוקדם יותר החודש, הודיע פרקליט המדינה, שי ניצן, כי החליט לסגור את תיק החקירה נגד ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג. שנבחרה לראשות העיר בבחירות המוניציפליות האחרונות, נעצרה ונחקרה בשנת 2016 בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. לפני כשנתיים, המשטרה המליצה להעמידה לדין יחד עם בני משפחתה – בעלה לשעבר אליהו פיירברג ובנה צפריר, לאחר שגובשה תשתית ראייתית לפיה הם קיבלו זכויות בפרויקטי נדל"ן בעיר.

ראש העיר נתניה מרים פיירברג
ראש העיר נתניה מרים פיירברג | צילום: חדשות 13

בחודש שעבר נסגר התיק נגד ראש העיר נהריה ז'קי סבג, שנחקר לראשונה ביולי אשתקד בחשד שדרש פיטוריו של עובד בעיתון מקומי שמתח עליו ביקורת. על פי החשד איים סבג על העיתון, כי העירייה תפסיק לפרסם בו אם לא יפוטר העיתונאי. בחקירתו טען סבג כי אין לחשדות בסיס, והוסיף כי לראיה העירייה המשיכה לפרסם בעיתון והעובד לא פוטר.