חשד: שני עובדי ציבור הציעו לחברת אנרגיה סיוע בתמורה לשוחד

להב 433 עיכבה לחקירה את החשודים, נושאי משרה במשרד האנרגיה, בחשד כי הציעו לבעלי תפקידים בחברה עזרה בקבלת אישורים חיוניים בתמורה למינויים לתפקידים בכירים ותשלום כספי

 שוחד
שוחד | צילום: FOTOLIA (אילוסטרציה)

היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 עיכבה היום (חמישי) לחקירה שני עובדי ציבור נושאי משרה במשרד האנרגיה, בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. על פי החשד, העובדים הציעו לחברה בתחום האנרגיה, במספר הזדמנויות, סיוע בקבלת אישורים חיוניים בתמורה למינויים לתפקידים בכירים בחברה ולתשלום כספי שוחד.

החקירה, שמנוהלת על ידי משטרת ישראל בליווי פרקליטות מחוז ירושלים, התנהלה במישור הסמוי והפכה לגלויה הבוקר. החשודים הובאו לחקירה ביאל"כ ובשעות הצהריים יובאו לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון לציון.

כתבות נוספות בנושא >>

בכיר לשעבר במועצה אזורית עוכב בחשד לעבירות שוחד ומרמה

פרקליטות מיסוי וכלכלה תמליץ להעמיד לדין את ביטן באשמת שוחד

אישום: עובד ציבור גנב, החזיק ומסר ידיעות סודיות ביותר

אדם מחזיק שטרות של 100 דולר
אדם מחזיק שטרות של 100 דולר | צילום: GettyImages/אימג'בנק

לפני חודש פורסם כי ארבעה בני אדם עוכבו לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ביאח"ה, היחידה הארצית לחקירות הונאה. בין המעוכבים לחקירה, נבחר ציבור בכיר לשעבר ברשות מקומית, שעל פי החשד קיבל טובות הנאה שוות כסף תמורת קידום תועלתם של אחרים. זאת, בעת היותו עובד ציבור.

החקירה הפכה לגלויה בעקבות ראיות שהעלו חשדות לכאורה לביצוע עבירות נוספות. לאחר שהחשודים עוכבו לחקירה, נערכו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם. מהמשטרה נמסר כי "מדובר בחקירה המנוהלת על ידי משטרת ישראל, בסיוע רשות המיסים ובליווי פרקליטות מחוז מרכז ומתמקדת בתופעת השחיתות הציבורית".

פרקליט המדינה שי ניצן
פרקליט המדינה שי ניצן | צילום: חדשות עשר

מוקדם יותר באותו החודש הודיע פרקליט המדינה, שי ניצן, כי החליט לסגור את תיק החקירה נגד ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג. שנבחרה לראשות העיר בבחירות המוניציפליות האחרונות, נעצרה ונחקרה בשנת 2016 בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. לפני כשנתיים, המשטרה המליצה להעמידה לדין יחד עם בני משפחתה – בעלה לשעבר אליהו פיירברג ובנה צפריר, לאחר שגובשה תשתית ראייתית לפיה הם קיבלו זכויות בפרויקטי נדל"ן בעיר.

ראש העיר נתניה מרים פיירברג
ראש העיר נתניה מרים פיירברג | צילום: חדשות 13

בחודש אפריל נסגר התיק נגד ראש העיר נהריה ז'קי סבג, שנחקר לראשונה ביולי אשתקד בחשד שדרש פיטוריו של עובד בעיתון מקומי שמתח עליו ביקורת. על פי החשד איים סבג על העיתון, כי העירייה תפסיק לפרסם בו אם לא יפוטר העיתונאי. בחקירתו טען סבג כי אין לחשדות בסיס, והוסיף כי לראיה העירייה המשיכה לפרסם בעיתון והעובד לא פוטר.