כשבוע אחרי ששוחרר: כתב אישום נגד בני שלמה בגין הלבנת הון

מכתב האישום שהוגש גם כן נגד אשתו של העבריין, עולה כי שלמה קיבל במרמה מגרשים במושב חלץ - תוך רישום של אנשי קש כבעלים ודיווח כוזב לרשות מיסוי מקרקעין. היקף הלבנת ההון: כ-8 מיליון ש"ח

בני שלמה, ראש ארגון פשע בדרום שנעצר בחשד לעבירות של סחיטה ואיומים
בני שלמה, ראש ארגון פשע בדרום שנעצר בחשד לעבירות של סחיטה ואיומים | צילום: דוד לוי

כשבוע לאחר ששוחרר מהכלא: כתב אישום הוגש היום (שלישי) נגד העבריין בני שלמה, אשתו חן ושותפו גילי שאלתיאל, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד והלבנת הון בהיקף של כ-8 מיליון שקלים. החקירה בוצעה על ידי ימ"ר לכיש במשטרת ישראל ויחידת יהלום ברשות המסים.

על פי כתב האישום, קיבל שלמה ארבעה מגרשים מרשות מקרקעי ישראל במושב חלץ שהיו פטורים ממכרז, בזמן שרשם אותם על שמם אנשי קש בתור בעלים, לגביהם דיווח דיווחים כוזבים לרשות מיסוי מקרקעין.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: "סיפקנו ראיות קשיחות שאיראן אחראית, יודעים לפעול לבד"

בנו של זדורוב: "פעם ראשונה שהוא בא אלינו ולא אני אליו"

מהרצליה לפריז: לפיד ממנה את יעל גרמן לשגרירה בצרפת

עוד עולה מכתב האישום כי הזוג שלמה צבר הכנסות ממקור לא ידוע בהיקף של לפחות 6,279,003 שקלים, והלבין הון בסכום של לפחות 7,837,771 שקלים. מתוכם סכום של כ-3 מיליון הולבנו יחד עם אשתו חן, וסכום של 4 מיליון שקלים יחד עם שלתיאל, אשר עסק ברכישת נכסים עבור שלמה ונרשמו על שמו. כמו כן, בני הזוג שלמה דיווחו במשך שנים לרשויות המס דיווח כוזב כי הם עובדים כשכירים בתחום הפירות והירקות.

שמו של שלמה עלה באפריל האחרון, כאשר ארנון בושרי, המזוהה עם ארגון הפשע של שלמה, נרצח בפתח ביתו שבנתיבות, זאת לאחר ששני חשודים שהתחפשו לשוטרים ירו בו למוות. גורמים במשטרה העריכו כי מעשה הרצח הוא חלק מקרב שליטה בין ארגון הפשיעה של שלום דומרני לזה של שלמה.