חשד להתעללות בגן בבאר שבע: גננת ושלוש עובדות נחקרו

מכת מדינה: המשטרה פתחה בחקירה בעקבות דיווח שקיבלה. ארבע נשות הצוות זומנו לחקירה, ובתומה הוחלט להרחיקן מהגן - שנסגר לעת עתה. המשטרה ממשיכה בחקירת המקרה

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

גננת ושלוש עובדות בגן ילדים בבאר שבע נחקרו הערב (חמישי) בחשד להתעללות. בסיום החקירה, הוחלט להרחיק אותן מהגן, שנסגר לעת עתה. חקירת המקרה, שנפתחה בעקבות דיווח שקיבלה המשטרה, נמשכת.

אתמול, כזכור, סייעת בגן ילדים ברמת גן נעצרה בחשד לאלימות כלפי פעוט במהלך שהותו בגן, זאת לאחר שבמשטרה התקבלה תלונה בעניינה. מעצרה של בת ה-45 הוארך היום ביום אחד. ההורים חשדו שישנה אלימות בגן כלפי אחד הילדים, בדקו את המצלמות וראו אירוע אחד שבו היא לכאורה גוררת ילד בן שנתיים.

לכתבות נוספות בנושא >>

מכת האלימות בפעוטונים: סייעת מרמת גן נעצרה בחשד לגרירת פעוט

החשד להתעללות בפעוטון בחולון: הגננת והסייעות שוחררו ממעצר

מכת מדינה: חשד להתעללות נוספת בפעוטון בחיפה

גן ילדים (אילוסטרציה) ,Fotolia
גן ילדים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

לפי גורמים שצפו בסרטון, לא ברור אם מדובר באירוע ודאי של אלימות. עם זאת, בית המשפט החליט להאריך את מעצרה ביום כדי למצות החקירה. היה להורים חשד שיש אלימות כלפי אחד הילדים, בדקו במצלמות וכאמור ראו את אותו אירוע ופנו למשטרה.

אמו של אחד הפעוטות מסרה לחדשות 13: "הילד ראה תמונה של צוות הגן והצביע על אחת מנשות הצוות כמי שפגעה בו. שאלתי בקבוצת הווטסאפ של האימהות וגילינו שיש כמה ילדים שיש להם רגרסיה לאחרונה. פנינו לעירייה (בית עמנואל שמפעילה את הגן זו חברה עירונית), בגן יש תיעוד מצלמות של משרד הרווחה, אז הסמיכו שם מישהו שיביא במצלמות. לגבי אותה סייעת לא מצאו, אבל כן ראו תיעוד גרירה של סייעת אחרת".

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן, הגיב על המקרה: "נמשיך לגלות אפס הכלה לכל התנהגות חריגה של צוותי חינוך ומקסימום שקיפות כלפי ההורים. תפוחים רקובים יהיו תמיד מעת לעת לצערנו בכל תחום. תפקידנו לסנן אותם מראש ככל האפשר, לאתר אותם במהרה ולסלקם, ואת זה אנחנו עושים. פניתי למשטרת ישראל בכדי להבין האם יש במקרה נסיבות שמחייבות צעדים מיידיים מצד העירייה או החברה המפעילה. הילדות והילדים שלנו הם הדבר הכי יקר ורגיש לכולנו ואנו נוהגים בהם ובכל הקשור אליהם בחרדת קודש. מי שפוגע בהם קלה כבחמורה, פוגע מבחינתנו בקודש הקודשים ובאופן בלתי נסלח".

אמש, מאות מפגינים מחו מול ביתן של שתיים מהסייעות מהפעוטון בחולון, שבו על פי החשד הן התעללו בפעוטות. המפגינים הביעו התנגדות לשחרור הסייעות למעצר בית, וקראו: "זה יכול לקרות ליקיריכם".